3211
Sök

Kabeldragning i Saab 9-5 -03

153 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Tjenare,

Jag ska till att dra kabel till en baslåda jag tänkt ha bak i skuffen på min Saab 9-5 och undrar vart man brukar dra dessa kablar för denna bilmodellen. Någon med erfarenhet eller vetskapen om hur man bäst går tillväga får gärna dela med sig! :-)

Mvh

280 Inlägg
8 september 2013
Det finns en gummigenomföring i torpedväggen framför pedalstället där du får igenom minst 70 mm2 kabel. Ta bort plasten ovanför pedalerna och vik bort mattan så ser du den. Du kanske också måste lossa plastkåpan till vänster om kopplingspedalen. Använder du den genomföringen så är vänster tröskel lämplig att dra kablarna i. Till jorden kan du använda en av bältesinfästningarna under baksätet.

153 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
BengtK skrev:
Det finns en gummigenomföring i torpedväggen framför pedalstället där du får igenom minst 70 mm2 kabel. Ta bort plasten ovanför pedalerna och vik bort mattan så ser du den. Du kanske också måste lossa plastkåpan till vänster om kopplingspedalen. Använder du den genomföringen så är vänster tröskel lämplig att dra kablarna i. Till jorden kan du använda en av bältesinfästningarna under baksätet.

Tack o bock, detta skall läggas på minnet.

Sök