vilken bil kan man få snabbast!? självklart med mindre moddningar för bättre hantering etc,
Exempel: Audi s4 turbo -92 klipper man en kabel under baksätet kan bakdiffen ligga i hela tiden oavsätt hastighet=bra! enkel att vässa på med chip/mera ladd/filter avgas + ic tex, men upplevs som framtung best som inte är snabb hanterad på isen:/... Subaru impreza: har ja mindre erfarenhet av..kan den ta audin? för fortfarande max 45000 inkl mod Mazda GTX/GTR turbo 4wd? lätt bil!? ingen erfarenhet tar den både audin och imprezan? lätt moddad?
Fyll på med bilmodeller och tips! summan skall bli att vi kommer fram till lämpligast bil som är snabbast
hade en a6 quattro c4 karossen förra vintern, tyckte den var rolig på isen trots avsaknad av vettig bakdiff och motoreffekt, kan tänka mig att den s4 c4 är en rolig bil men bara spekulationer.
Kom på! Audi A3 1.8Ts 180hk quattro, S3 finns ju också, hur funkar hantering av sånna me 4-hjulsdriften på is med rally dubb?? behöver man göra nått med antisladd etc för o kunna åka fullt med bra hantering?!
Kom på! Audi A3 1.8Ts 180hk quattro, S3 finns ju också, hur funkar hantering av sånna me 4-hjulsdriften på is med rally dubb?? behöver man göra nått med antisladd etc för o kunna åka fullt med bra hantering?!
Ja, koppla ur antisladden. Men det görs med en knapptryckning, så det är ju lätt. Däremot vill du nog ha Haldex Performance, en uppgradering av mjukvara och hydraulventil till Haldex-kopplingen som gör att den skickar mer kraft till bakhjulen och ger bilen ett betydligt sportigare uppträdande. En sån går lös på ca 7-8 papp exkl montering.
En gammal e30ix som nån slängt turbo på? Borde kunna få en rätt välbyggd för 45k.
Kan va ett alternativ, finns inte så många sånna, hur är de hur beter de sig på isen?? underlag som är jämn halt?! En evo 6 TME som ja hade för ett antal år sen va så lättkörd! som om man satt o körde tv spels rally som man va världsmästare på:)!! hur bilen betersig är hela grejen! annars blir de inte maximalt roligt.
impreza ligger närmast till hands fortfarande!, blir ingen volvo valp staffe:)! förresten ska du inte byte din visningsbild till en bil du äger:) eller?
impreza ligger närmast till hands fortfarande!, blir ingen volvo valp staffe:)! förresten ska du inte byte din visningsbild till en bil du äger:) eller?
Tänker man i reservdelsbanor så är nog S4:an ett bättre alternativ. Äger själv en S4 och jobbar på Mekonomen så har kollat en del på hur utbudet ser ut hos oss. Jämför man Subarun med Audin så är det ett bra mycket större utbud på den tyska plåtpromen. Bara en tanke! Tror båda bilarna är sjukt roliga på isen, ska prova min i vinter så får väl se då
S4 är ett bra alternativ men den har ja testat som sagt, va för framtung o bänglig.. GT4an känns för främade för mig när de gäller om man behöver meka me den samt rätt ovanlig, de så tait i motor rummet vill ja minnas:(