3393
Sök

Har en volvo 850 glt 1993 som jag har bytt kamremmen på

367 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Som sagt har en volvo 850 glt 1993 som jag har bytt kamremmen på. jag nollade vevaxeln och kamaxeln sen starade och den går hur bra som helst sen kolla jag hur kammarna stod. vred tills dom skulle stå rätt men då står dom inte rätt med markeringarna spelar detta någon roll. Tacksam för svar mvh Robin

30 Inlägg
21 september 2013
Hej
De spelar ej någon roll
Det tar åtskilliga varv på motorn för att få dem att visa samma

/Mvh

367 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Va väl det jag tänkte för det kom ju så klart en viktig Petter och han tog bort kamremmen och nolla den och nu tror han att den står exakt rätt tack för svaret

881 Inlägg
21 september 2013
Spelar ingen roll. Det man gör innan man startar motorn är att man drar runt den med ett spärrskaft för att kolla att den inte tar i ventilerna, innan start. Tar det inte i, vilket det inte kommer att göra om kammarna stod rätt, är det bara att köra. smile Sen om en kam är en eller två tänder fel brukar inte vara hela världen heller.

367 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Nä ja och en polare satt ihop kamremmen och starta då gick den bra men va rätt så slö felkoderna varna för för mager bränsle blandning och nåt mer då kom viktipetern och skrek att det är kamremmen som står fel och så ställde vi om det och det va samma sak sen sket jag i det då ställde han om det igen och samma sak men han vägrar fortfarande erkänna att han hade helt fel

2 021 Inlägg
22 september 2013
PlumCrazy skrev:
Sen om en kam är en eller två tänder fel brukar inte vara hela världen heller.

haha du skojar?

881 Inlägg
22 september 2013
Rille0 skrev:
PlumCrazy skrev:
Sen om en kam är en eller två tänder fel brukar inte vara hela världen heller.

haha du skojar?

smile

367 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Haha man måste få skämta lite ibland

KHRacing
22 september 2013
thewest skrev:
Hej
De spelar ej någon roll
Det tar åtskilliga varv på motorn för att få dem att visa samma