Sämsta trafikregel-tråden

carnageman Rallyförare
23 april 2007 · 1 075 Inlägg

Klockrent! Du vinner både effekt & miljö om du E85 konverterar dom!!

FireTraXX skrev:

carnageman skrev:
Har ni?

Jepp, därför blir nästa bil en RS4 och min flickväns en H2...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
FireTraXX DFFL
23 april 2007 · 9 020 Inlägg

carnageman skrev:

FireTraXX skrev:

carnageman skrev:
Har ni?

Jepp, därför blir nästa bil en RS4 och min flickväns en H2...

Klockrent! Du vinner både effekt & miljö om du E85 konverterar dom!!

Jag vill inte ha snö ju, vill ha 25grader och solsken.
Att stranden har flyttat upp till uppfarten ser jag inget problem med, slipper man dra med ungarna i bilen. Bara att sparka ut de genom dörren.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
barrre Evolution Garage
25 april 2007 · 394 Inlägg

Kristian_V skrev:
Skall bara säga att jag provade kolektiv trafiken hela förra hösten och vintern.
Bussarna går såpas sällan från där jag bor 14km utanför Gbg (Centralstation) att man inte har råd missa den, för då kommer man minst en halv timma försent. Tyvär är bussen mera regel än undantag alltid sen. upp till 10 minuter. Att stå i busskuren och frysande vänta på en sen buss, ökar inte odsen för att jag skall fortsätta den kariären.
Vid hemgång gäller omvänt. Jag kan sitta inne på Nils Ericsson terminalen i värmen och vänta på avgång som går i tid. Problemet är att vid 07 och 16 går de 2ggr/timman, övrig tid 1ggr/timman, så om jag slutar kl:17, har jag 13 minuter på mig att duscha klä om och åka från jobbet till Nils Ericsson terminalen. Hinner jag med denna bedrift, så är jag hemma 17:35. Annars får jag vänta på 18:13 bussen och är då hemma 18:35. Med bilen är jag hemma 20 minuter efter avslutad dag. Så nog finns det utbygnader att göra. Men framför allt kunde de öka "service minded" nivån 10 snäpp.
Jag vet tex inte vilken master-plan ligger bakom att bussen som bara går en gång i timman, skall avgå 13min över..? Ärligt talat! De flesta börjar och slutar sina arbeten på gämna klockslag, de flesta jobbar inte innom 10 min från Nils Ericsson terminalen. Alltså, varför vill man hålla folk 50 minuter extra i stan?
Jag stod ut i drygt 5 månader, nu är det eget fordon som gäller.

För att hålla sig till topic, man behövde inte bry sig om trafik regler över huvud taget wink Satt och spelade mobil spel hela vägen hem. big_smile

Jag håller med. Om kollektivtrafiken hade vart bättre än vad den är idag (alltså åtminstone så man står ut med den) så hade bilåkandet minskat rejält!

Jag bor också i Gbg och har försökt hela våren åka 11:ans spårvagn till jobbet (jobbar i centrum). Själva problemet är att man måste oftast pressa sig in genom dörrarna för att överhuvudtaget komma på vagnen. Helt överbefolkade vagnar som oftast helt fuktiga och varma pga ej fungerande/existerande(?) AC eller luftkonditionering. Stog och tänkte på detta en morgon när jag hade en stor pälsluva upptryckt i ansiktet och kunde inte röra mig en millimeter för att undvika den, att man betalar 20 spänn för att bli fraktad som boskap på väg till slakteriet.... sen slog det mig.... kossorna har fan MER plats än vad jag har, och dom behöver inte ens betala!!!!!!!! Sen så får man räkna med att minst en gång i veckan så blir man 15-20 minuter försenad pga att det är något problem med vagnen eller nån vagn framför. (ska inte ens gå in på hur det är på vintern, men alla från gbg vet nog precis vad jag menar)

Nu stör jag mig istället på att jag måste betala 45 spänn för parkering varje dag, men det är värt varenda krona för att slippa den fullproppade vagnen!

Om dom chockhöjer bensin+parkering skulle hela kollektivtrafiken braka ihop, folk skulle ju inte få plats i dom redan överfulla vagnarna.

Nu gäller detta rusningstider... jobbar jag sent så är det helt okej att åka vagnen, för då får man tillomed sittplats!


Apropå Rondellen i Kortedala som jag såg det skrivits om är ganska komisk faktiskt... bara väntar på att nån ska braka in i sidan på mig varenda gång jag åker där! wink

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang