2798
Sök

Dålig radiomottagning efter inkoppling av slutsteg och bas

54 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Tjen behöver hjälp, jag har dragit kabel till slutsteg och bas på min Saab 9-5 och fick lov att koppla in en hög till lågnivå omvandlare på orginal steget och har även kopplat remote kabeln från orginalsteget, ja hade även lite brottom så ja drog lågnivån bredvid strömkabeln. allt funkar prima men förutom att ja har fått jätte dålig mottagning på radion, cd  och aux funkar hur bra som helst att spela på men på radion är de jätte dålig mottagning och de brusar och låter nästan som brusande vatten om ni förstår.

Vad är de som är fel och hur fixar ja de?

280 Inlägg
6 oktober 2013
Robinls skrev:
Tjen behöver hjälp, jag har dragit kabel till slutsteg och bas på min Saab 9-5 och fick lov att koppla in en hög till lågnivå omvandlare på orginal steget och har även kopplat remote kabeln från orginalsteget, ja hade även lite brottom så ja drog lågnivån bredvid strömkabeln. allt funkar prima men förutom att ja har fått jätte dålig mottagning på radion, cd  och aux funkar hur bra som helst att spela på men på radion är de jätte dålig mottagning och de brusar och låter nästan som brusande vatten om ni förstår.

Vad är de som är fel och hur fixar ja de?

Det är inget ovanligt problem med just den modellen av 9-5 som du har på din bild. Saab själva säger att de inte vet varför vissa drabbas av det och andra inte. Jag har själv haft samma problem. Den förklaring jag fått är att antennen har signalförstärkare som inte aktiveras om man kringgår originalförstärkaren. För mig är det inget större problem så jag löser det genom att använda radio genom telefonen vid de få tillfällen jag behöver radio.

54 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
Hittade felet idag, jag hade kopplat ihop remoutkabeln med remoutkabeln från orgianl steget och de va de som gjorde så att de störde av någon anledning, ska koppla om imorn

Sök