3859
Sök

Bmw 528-00 hackar vid gas.

299 Inlägg
12 oktober 2013
Trådstartare
#1
Ska ta allt från början nu (försöka ta de kort).
Körde en kväll o bilen gick kanon, nästa morgon när jag startade gick den inte på alla cylindrar, gick nog på 4st.
Stängde av o startade igen men samma sak. Nästa dag då så startade jag den och samma sak, krävdes många starter innan jag lyckades hålla igång bilen för tomgången hoppade väldigt mycket.. Sen när bilen blev varm började den gå på alla cylindrar o tänkte att nu funkar den igen o va ute o körde och den funkade men så märkte jag att den började hacka när jag gasade, och efter någon mils körning gick det knappt att ta sig fram för den i princip hoppade fram. Stängde av den o kollade på nätet o folk skrev att de kunde va tändstift, tändspolar eller annat men tänkte att börjar med att byta stift för va ett år sen dom va bytta. Började skruva väck och och 4/6 stift satt så löst så jag kunde i princip skruva väck dom med händerna. (Aldrig mer låta den verkstan byta nått på bilen för detta är inte första misstaget dom gör). Och dom hade läckt massa så tänkte skönt att man har hittat felet o att de va så enkelt. så bytte stift och startade och den gick igång på 5cyl, och efter bara 2-3 sek gick den perfekt. Men så tändes en gul motorlampa men tänkte att nu när den gått så illa innan kanske den känt av avgasvärdena och att det var därför så brydde mig inte om det och körde en liten runda och den gick klockrent. så körde hem igen och parkerade på uppfarten o bilen tvärdog. hm konstigt tänkte jag.. startade igen och det tog några sek innan den startade (aldrig vatt så svårstartad) men sen gick den fint. Nästa dag gick den som en klocka och körde, den kom upp i motortemp. men så märke jag att den började hacka, mer och mer. Tillslut kunde man inte nudda gasen utan att den hackade..Och tomgången hoppar grymt mycket upp och ner. stängde av bilen o när jag skulle starta den en kvart senare gick den inte igång, helt stendöd va den! Efter många försök på startmotorn gav jag den en sista chans och den gick igång direkt, men hoppade jättemycket på tomgången..
Vad kan det vara för fel? Va ju helt säker på att det var stiften men känns som dom har nått samband med det, kan tändspolarna ha tagit stryk tro?
Väldigt tacksam för svar!



Sök