Ska du manuellt höjja laddet så ska turbo+ kastas åt helvete då det, som du märkt, höjjer laddet över ett visst varvtal.
Detta gör då att laddtrycket blir för högt när turbo+ går in vilket i sin tur orsakar att bilen inte får tillräckligt med bränsle och till slut rasar motorn. Antingen bara skär ihop eller skickar ut en stake eller två pga spikningar.
Jag vet däremot inte vad som måste plockas bort för att deaktivera turbo+, men bör räcka med att endast plugga magnetventilen och sedan dra en ny slang mellan kompressorhus och wastegate. Sedan monterar du din egna laddtrycksjustering på den slangen, antingen en pysventil eller en dawes device. Du kan ladda 0,6-0,7 innan du behöver fundera på chip.
Edit:
Varför bilen inte går något hårdare när turbo+ går in och laddet ökar till 1,1bar efter du monterat din pysventil beror på att motorn inte får tillräckligt med soppa, vilket medför att bilen går för snålt och du tappar effekt istället.
Senast redigerat av simlar (14 oktober 2013)