3423
Sök

Porsche 924 baktänder genom insuget..

70 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
Har en porsche 924 som baktänder genom insuget när man försöker starta.. alltså så pass att att luftburkslocket flög av.

Har renoverat toppen, efter detta så startade den så fint. Men skulle köra ut den ur garaget och då dog den och har inte startat sen dess.

problemet är att den är påväg att starta men precis när den brummar till så smäller det utav bara helvete och den dör. men den "startar" ganska lätt så att säga.

3 235 Inlägg
17 oktober 2013
Tändningen står fel, fram med  med tändningslampan.

70 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
engolf skrev:
Tändningen står fel, fram med  med tändningslampan.

Eftersom bilen inte hoppar igång så ser jag inget med den lampan, det går fruktansvärt långsamt när man drar runt motorn, men funderar på att ta ur tändstiften så att det snurrar lite fortare.

Ska testa det idag.

Men frågan är ju, eftersom den smäller så måste ju insugs ventilerna fortfarande vara uppe när den tänder. Ska jag  låta den tända senare eller tidigare då? känns som jag måste skruva den senare.

3 235 Inlägg
18 oktober 2013
Jag ställde fördelaren 180 grader fel på en Cadillac en gång, och då baktände den också i insuget, då den fick gnista under insugstakten. Vrid motorn så att ettans kolv är i ÖD och kika inne i fördelaren vart rotorn pekar.

70 Inlägg
18 oktober 2013
Trådstartare
engolf skrev:
Jag ställde fördelaren 180 grader fel på en Cadillac en gång, och då baktände den också i insuget, då den fick gnista under insugstakten. Vrid motorn så att ettans kolv är i ÖD och kika inne i fördelaren vart rotorn pekar.

Vi funderar på att hur konstigt det än låter är att ställa hela fördelar 180grader fel.. men grejen är att den startade innan lätt som en plätt så som det är nu.. skit skumt. men hela den bilen har sitt egna liv, vet inte om den kämpar för livet eller bara är trött på det.

Men ska testa det har lite andra funderingar på hur man kan ställa in tändningen så att den bara startar.

Sök