2878
Sök

Bas till bilen

61 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
#1
Hej jag är en total nybörjare när det gäller bilens elektronik så ni vet det wink
jag har en bmw e36 som jag skulle vilja få lite mer bas i, det behöver inte vara värsting grejer men tillräckligt så att man hör skillnad från original iaf. så jag undrar egentligen vilken bas ska man köpa som duger? och hur kopplar man allt och så hehe smile det är redan en kabel dragen till bagaget som hänger och dinglar, förra ägaren sa att han hade en bas kopplad till den men hur kopplar jag ihop en bas och den kabeln och är det något mer man måste göra?

Tacksam för svar!

Vänligen Tubbi

1 229 Inlägg
21 oktober 2013
#2
är det bara 1 kabel som hänger? man behöver 1st plus från batteriet i fram, 1st jord från något jordat ställe tex bältesinfästningen till baksätet, sen behöver du en lågnivåkabel från stereon som har 2 kontakter där den ena oftast är röd och den andra svart. det är kablaget.

sen behövs själva basen med låda och ett slutsteg som driver detta smile om du skriver hur mycket du skulle vilja slänga ut på detta så är det lättare för andra att tipsa dig om bra produkter! smile

61 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
#3
ja det hänger en svart kabel som sitter fastskruvad i ''bagagetaket'' ska det vara fler i bagaget eller ska dom vara någon annanstans? jag kan se i en springa nere vid pasagerarsidan och där ser det ut att var två kablar som är dragna, har dom nåt med saken att göra?
jag vet inte vad sånt här kostar men max 2000kr tror jag att jag kan lägga på det.

287 Inlägg
21 oktober 2013
#4
http://dbakuten.se/ovriga/mutant-mtsbp12/#.UmVFwfk72TY

Det kittet är ju komplett med allt du behöver (om du nu inte va säker på om du hade kablar eller ej)
Är inget värstingpaket precis men gör det den ska, finns säker fler kitt under 2000 men tror inte det är någon större skillnad på dem, detta vet jag duger bra till en nybörjare iaf!smile
Vad sitter det för huvudenhet i bilen?smile


1 749 Inlägg
21 oktober 2013
#5
Tubbi skrev:
ja det hänger en svart kabel som sitter fastskruvad i ''bagagetaket'' ska det vara fler i bagaget eller ska dom vara någon annanstans? jag kan se i en springa nere vid pasagerarsidan och där ser det ut att var två kablar som är dragna, har dom nåt med saken att göra?
jag vet inte vad sånt här kostar men max 2000kr tror jag att jag kan lägga på det.
Lägg upp en bild på de kablar du har i bagaget så blir det enklare.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

61 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
#6
Jag ändrar nog på mig wink trodde det bara var och koppla in och dunka på haha men det verkar vara massa kabeldragande kvar och jag tycker inte det är värt det, jag nöjer mig med motorljudet wink tack ändå för att ni ville hjälpa mig wink

Vänligen Tubbi


Sök