KvasTnackE skrev:
Motoreffekt ändrad (stor turbo)
Bilen måste regesterings besiktigas , men den måste väl bara reggas om jag ska fortsätta köra med den o-orginala turbon , bilen är ju redan reggad orginal så vore ju lite knepigt om jag måste regga den igen även om den skulle gå igenom den svenska bilbesiktningen
Du verkar inte förstå hur det faktiskt funkar...
Ägare har ändrat bilen FRÅN orginal, dvs bytt till megaturbo....
flygande besiktning utförs och bilen får en REGbesiktning för bilen är EJ orginal längre, dvs ÄNDRAD från orginal...
(olagligt enligt poliser/besiktningsmän osv)
Så nu är bilen belagd med REGISTRERINGSBESIKTNING för bilen har blivit tagen på en flygande...
Så enda sättet för dig att kunna besikta den normalt (en gång per år) är att ägaren av bilen
besöker ett besiktningsorgan och gör en REGISTRERINGSBESIKTNING, dvs visar upp den, så dom ser att den är orginal (dvs återställd från skicket som den flygande besiktningen visade)
När dom anser den är orginal igen, så tas behovet om regbesiktning bort, och bilen är "godkänd" och kan besiktas som normalt...
åker du in på en vanlig besiktning så kommer dom säga du måste regbesikta den FÖRST...
Du kan inte bara byta till herrejössesturbo och sen regbesikta den, så funkar det inte...
utan då är det en SFRO besiktning för OMbyggtfordon som gäller...
Har ägaren av bilen med regbeskt föreläggande förstått nu?