Har en passat 1.9tdi -98 märke en dag att bromsljusen lyser hela tiden, och så har lampan med glödtråd blinkat flera gånger, det som är ännu konstigare är att när jag startar bilen så låter vindrutetorkarmotorn som sitter i bagageluckan, den har inte fungerat och heller alldrig låtit. efter 20 sekunder efter start så slutar den låta. har sökt lite på nätet och fann detta http://www.gtiklubben.nu/forum/showthre … XAT*/page2 det låter exakt som mitt fel, fast på en annan bil. , men vart sitter en sån hallgivare eller säkringen till den ? , är inte direkt proffs på bilar men om någon skulle kunna hjälpa mig så skulle jag uppskatta det.
läste igenom det forumet igen, och det låter exakt som mitt fel, men problemet är att jag inte vet vad hallgivare är eller vart den och dess säkring sitter på min passat 1.9tdi, sökt lite på det men finner inget bra svar, ingen som kan hjälpa ?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
tror mer på bromsljus kontakten bakom bromspedalen. Hallgivaren kan det då inte vara
har kollat den och koplatt ur den men bromsljusen är fortfarande på när jag kopplat ur den vilket dom inte borde vara. om du läser på det forumet så har jag exaakt samma felsymptom som han beskriver om sin bil.
tror mer på bromsljus kontakten bakom bromspedalen. Hallgivaren kan det då inte vara
har kollat den och koplatt ur den men bromsljusen är fortfarande på när jag kopplat ur den vilket dom inte borde vara. om du läser på det forumet så har jag exaakt samma felsymptom som han beskriver om sin bil.
Låter jävligt lustigt men dom kanske har rätt! Är väl kanske inte så många kronor för en hallgivare?
Låter jävligt lustigt men dom kanske har rätt! Är väl kanske inte så många kronor för en hallgivare?
Nej, Men vart sitter en sån hallgivare och vad är det för något ?