Har själv suttit i mååånga bilar och jag kan säga att dom enda storlarna jag har suttit i utan att få ont i röven av är:
Plats nummer ett: Opel Vectra gl diamond -92. Insuttna i drygt 20kmil. Har suttit i tre dagar i sträck i en sån stol (sovit, ätit, kört) med enda undantag av att gå ur bilen o pissa.. Kände mig friskare och bättre i ryggen efter den roadtripen än innan! Annars är bilen lätt och pigg och rör på sig riktigt bra på motorvägen. Billigt går den också, men för gammal och skrammlig..
Plats nummer två: Renualt Clio 1,4 -99!!??!?!?!? Jajjemen! Drog en resa tur och retur till rättvik i somras (70mil) och blev jävligt överaskad av den lilla fransken! Skiten har gått 28k mil och rullar än, förvånansvvärt tyst! Sålänge man inte har brottom så åker man riktigt gött faktiskt! 0,54L/m om man kör landsväg/motorväg utan att köra eco-drive. Kanske inga bilar du tänkt köpa, men man kan ju dela med sig:D
Så gött att åka i bilar som man slipper träsmak o skit i.. Ni vet.. när man börjar vrida o vända på sig efter fem mil..
Är ju bmw-fantast, men sköna säten kan dom inte göra.. Man sitter gött i dom (och fast) i kortare sträckor.. men när man börjar åka långt så börjar iaf jag lyfta på skinkorna..
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"