Provade igår att loopa mina kablar utan adaptrar etc och det var busenkelt!
Jag tog bara ur kablarna som suttit i orginal CD spelaren, tog ur fiberkablarna och använde mig av en (bläckpenna) för att loopa kablarna. Jag hittade en penna som hade lagom tjockt rör för att optiska kabarna skulle passa och sitta fast i röret. tejpade fast dem så var den biten klar.
Sen drog jag en ny högtalarkabel från centerhögtalaren ner till org förstärkaren bakom ACC, kopplade in mig på de två understa stiften till höger.
Eftersom strömkablarna jag använt tidigare till min Pioneer stereo nu sitter i original förstärkaren tog jag minus och remote från kabelhärvan med sockerbit, + från cigarett kontakten. Allt funkar prima!
Har nu alla ljud och en fin Pioneer stereo, idag skall jag försöka mig på att få igång rattknapparna!!
Nu är allt 99% bra, bara rattknapparna saknas, men eftersom jag har Pioneer är det nog inget större problem då Pioneer tillverkar adapter kablar till nästan alla bilar, inte till 2003-2006 men det är nog samma rattknapps kablage som till 2007 och framåt då rattknapparna är samma.
/ Bengan