3737
Sök

Volvo 244 LH2.4 B230fk spridarna fyller motorn med bensin

20 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
tja, skulle starta 244 idag efter motorbytet och efter mycket felsökning så är det spridarna som fyller motorn med soppa inte hela motorn men cylinderloppet. så jag skruva loss spridar bryggan och satte pet flaskor och slog på tändningen och då spruta det in lite soppa acceptabel mängd. sen när jag körde på start motorn så fullständig pissar spridarna bensin.

jag har läst lite och vissa säger det kan va en bränd bränslebox och vissa säger jordningen.

vad säger ni om ni inte förstår så säg till behöver verkligen hjälp!

mvh!

Den mänskliga faktorn

Varvstopparn
460 Inlägg
20 oktober 2013
fick samma fel på en 940 turbo,då va de brändbox
tog man bort ett stift och körde på starten,vart de som en fontän ur tändstifthålet tongue

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

20 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
kyngas skrev:
fick samma fel på en 940 turbo,då va de brändbox
tog man bort ett stift och körde på starten,vart de som en fontän ur tändstifthålet tongue

afan det blev rätt mö med soppa i motorrummet. men hur fan  kan jag har bränt en box ? har liksom spridar motstånd ? sad

Den mänskliga faktorn

357 Inlägg
20 oktober 2013
Står spridarna helt öppna eller slår dom av och till fort?

20 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
aF skrev:
Står spridarna helt öppna eller slår dom av och till fort?

Nä det tar ert bra tag innan de stänger.

Den mänskliga faktorn

23 Inlägg
22 oktober 2013
Har likadant problem med en bekants 940ltt med fk motorn, den fyller verkligen cylindrarna med bensin. Ska klura lite och se vad som kan vara felet. Återkommer!

Mvh Oliver

20 Inlägg
22 oktober 2013
Trådstartare
lollipopper skrev:
Har likadant problem med en bekants 940ltt med fk motorn, den fyller verkligen cylindrarna med bensin. Ska klura lite och se vad som kan vara felet. Återkommer!

Mvh Oliver

Jätte snällt!

Den mänskliga faktorn

23 Inlägg
12 november 2013
JohannezS skrev:
lollipopper skrev:

Mvh Oliver

Jätte snällt!

Har inte kommit fram till något, har du?

Med vänlig hälsning Oliver

20 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
lollipopper skrev:
JohannezS skrev:
lollipopper skrev:

Mvh Oliver

Jätte snällt!

Har inte kommit fram till något, har du?

Med vänlig hälsning Oliver

Ja det löste sig rätt fort det va spridarmotståndet som satt fel!

här är en tydlig bild på hur de ska sitta := http://img200.imageshack.us/img200/7082/skarvskiss.jpg

'Mvh Johannes

Den mänskliga faktorn

Sök