3688
Sök

Lite frågor angående motoroptimering av diesel!

16 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
Tjena!
Nu är det såhär att jag har en A5:a 3.0TDI, och skulle vilja få ut lite mer häst i den, och jag har läst runt lite på nätet om olika diverse boxar hit och dit, men dem verkar inte bra alls. Folk rekommenderar däremot mappning, stämmer det?

Och vad jag nu vill veta är, vet ni några seriösa bra firmor som sysslar med mappning?
Vad brukar det kosta att mappa en bil?
Hur mycket mer effekt kan man få ur? :-)
Orginal har ju bilen 240hk / 500nm

Hoppas på några svar!

4 767 Inlägg
17 november 2013
Ja en riktig mjukvara är i 99% av fallen att föredra, då denne kan justera betydligt fler paramterar än en plugin-box kan göra smile

Vi fick hjälp från Rica AB med våra diesel-bilar och det har funkat klockrent. Dom är tydligen stora nere i Europa och hade huvudkontor i Holland med bromsbänkar å grejer för att verifiera effekten.

Kollade på deras hemsida och du skulle få 278 hk och 570 nm.

Finns säkert fler som lägger in ny mjukvara men har dålig koll på dessa. Jag hade iallafall undvikit en sk dieselbox om det gick.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
18 november 2013
undvik som sagt dieselboxar för dom gör ingen som helst nytta sliter bara onödigt på spridare och grejer då den bara lurar systemet till högre bränsletryck.

hade du varit i närheten av örebro hade jag vetat en som opimerar bilar med jäkla fint resultat.
men är en bit dit från dig

Kör fort så hinner inget hända...

3 860 Inlägg
18 november 2013
Bara sett och hört gott om Vtech, dock har det gällt deras trim till BMW dieslarna, men jag såg att dom hade mjukvara till din också. Verkade bli riktigt trevliga siffror!

http://vtech.se/?car_audi_a5_07_30_tdi_ … 30dc4422dc

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

16 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
Okej, ja dieselboxarna stryks direkt, tänker inte krabbla med de om inte motorn mår bra av de!
Ska kika lite och höra med V-Tech framåt vårkanten, och hoppas att jag med dem 278 dieselhästarna och 600nm  som VTech levererar ska kunna bli nöjd! :-)
Tacksam för snabb respons och svar!
Tummen upp!

Mvh Dennis

Sök