3799
Sök

krockat, vem står för kostnaderna?

1 199 Inlägg
19 april 2007
Grejen är att det försäkringsbolagen gör är att ta in båda versionerna och sedan jämnföra dem, självklart kommer båda parter att tänja på sanningen, men de är inte dumma de som sitter där... Troligen kommer killen på moppen att åka dit, men det är ju inte mer än rätt..

DFFL
9 020 Inlägg
19 april 2007
Tompa_Vax skrev:
FireTraXX skrev:
Bullo skrev:

knepigt, min gör inte det och heller inte dom andra bilarna som jag kört det enda man kan se är små mörka märken och inga direkta bromsspår...

Det blir typ ljusbrunt (Beroende på färgen på asfalten) med ungefär 15cm lång svarta strek varje meter.

Kanske ska säga att jag höll 170-180 vid tillfället.

Har dock inte tvärnitat med min än, 18" är dyra tongue

Men nu körde han väller inte i 180 va, eller?? var väll mer som max 20??

Då blir det ju inga bromsspår, inte när jag bromsade i 50 snabbt i 9-5:an.

Bara därför så ska jag testa i 50km/h när det blir torrt på vägarna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
19 april 2007
Som sagt, ser polisen att det är skruvat på mopeden så åker han på allt, även om du kanske gjorde lite fel, kollade inte riktiigt eller liknande. Hade en polare för ett tag sen som ramma en bil, där bilen gjorde fel. Men klart som fan åkte polaren på allt för att han kunde ju ha förhindrat att krocka bilen om han inte kört i 60km/h tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

1 079 Inlägg
19 april 2007
trimmad moppe = olovlig körning, oregistrerad lätt motorcykel, oförsäkrad samt att föräldrarna kan åka dit på "tillåtande av olovlig körning" samt högerregeln som gällde om du kom från höger åt mopedisten, tacka fan för att de försöker få dig att erkänna när deras försäkring inte gäller om det uppdagas om trimmet. Sen när sonen erkänt om trimmet så, Skriv ner datum, tid och vad och vem som sagt vad och säg inget mer än att ni ses i rättegång om hon vill det, för du kan ge dig på att morsan där sitter och antecknar ner allt som sägs så säg inget mer och vela inte, har du vittnen som varit med så be dom med skriva ner vad som sagts. Nästa gång nåt händer ta kort, spela in vad som sägs på platsen med mobilen även om det kanske inte gäller som bevis så är det bra för sig själv att veta vad som sagts, samma sak om farbror blå stoppar dig.
Senast redigerat av Madhouse (19 april 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Sleeper
3 084 Inlägg
20 april 2007
dagens Eu-mopeder gör ju ca 70km/h otrimmade så den behöver ju inte nödvändigtvis vara trimmad

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

582 Inlägg
20 april 2007
Trådstartare
farsan pratade med ene killens pappa ida för han ville inte dra in försäkringsbolaget i detta utan sköta d utan dom för han kände någon på en firma som kunde fixa d å där va d inget om att dra in polisen i det hela så antagligen hotade bara den morsan mig igår eller skulle testao m jag gav vika å skulle betala allas skador. jag stog ju inte stilla för jag kom ju körande men som sagt allat hädner ju så fort så jag hann inte tvärnita, körde ju lagligt och fick ner hastigheten så kollisionen blev så lindrig som möjligt, men om hon vill dra in polise nså har jag inget å vara rädd för, pratade med en polis ida som bor på min gata å han sa att alla skador frå dom stå för å jag hari nget att vara rädd för, inget som jag kommer åka dit på så jag är lungt, får la se om jag får nått samtal från snuten någon dag big_smile

Kettunen
20 april 2007
Sushikocken skrev:
dagens Eu-mopeder gör ju ca 70km/h otrimmade så den behöver ju inte nödvändigtvis vara trimmad

55 gör dom... Finns 125er som är exakt likadana som scootrana.
125a gör mellan 70-90

16 Inlägg
20 april 2007
master_lars skrev:
Alltid när man har krockat skall man bege sig till en polisstation och göra en anmälan. Och att det inte finns bromsspår tyder ju egentligen på att du stod stilla. För inte fan pallnitar man varje gång man ska bromsa in. Och som carnageman säger du att grabben erkände att hans moppe var toktrimmad och du uppskattar hans hastighet till 80-90km/h. Du stod självklart stilla då du tyckte de körde oaktsamt och vårdslöst, så för att undvika en olycka så stannade du bilen på ett säkert avstånd från korsningen, så att de kunde passera fritt.

Efter kollisionen så kontrollerade du att motparten mådde bra, och inte hade smärtor någonstans. Dock uppträdde de hotfullt mot dig som var ensam och påstod att det var du som var orsaken till olyckan... Du frågade om kille på moppen ville ha skjuss till sjukhus eller liknaden.. Sen skall du även tillägga att du lämnade platsen sist för då kan de aldrig påstå att du smitit från platsen.

Kom killen på moped från höger eller ifrån vänster.

För det första tycker jag inte att man behöver polisanmäla om man krockat (om ingen skadats), visar det sig under utredningen att det var ens eget fel så kan ju man få en sån där prick i registret, eller om man har prövotid, bli av med kortet...
Bara en liten undran, om han nu skulle ha stannat på säkert avstånd från korsningen, hur skulle dom då kunna ha krockat?
Onödigt att be Tuhkanen hitta på historier, han behöver bara säga som det hände för det är ändå inte hans fel om han kom från höger och körde laglig hastighet..

Volvo 242 DL -75 - Mycket brutal! Grön dessutom ;)
Volvo 945 LTT -96 - The Polar Express

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
20 april 2007
blir ju inte direkt bromsspår av ABS heller.... Dålig bortföklaring av mamman
Å hur fan ska man kunna både vejja å bromsa när något som inte fanns där den första hundra delen helt plötsligt finns där den andra. nej de håller inte tycker ja.

Dom är väl urfattiga så dom försöker väl fixa lite cash kanske.

Håll dig till din förklaring å låt polisen sköta sitt så fixar försäkringen dina bekymmer, å är de något som du tycker inte stämmer efter utvärdering så överklaga.
Senast redigerat av PeppeVectra (20 april 2007)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Sleeper
3 084 Inlägg
30 april 2007
Kettunen skrev:
Sushikocken skrev:

55 gör dom... Finns 125er som är exakt likadana som scootrana.
125a gör mellan 70-90

brorsans Eu-crossmoppe gör 70 otrimmad (ofabrikstrimmad me) en scooter gör ju typ 55 då

gör dock bara 60 nu lite slutkörd ^^
Senast redigerat av Sushikocken (30 april 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
30 april 2007
missminner jag mig inte så måste man ha någon form av "körkort" för moppar som lagligt gör med än 30 km/h har killen det?

88 Inlägg
1 maj 2007
ni ska göra en skade anmälan polis behöver inte till kallas om inte personskada uppstått . kontakta ditt försäkrins bolag och skicka in den . Era försäkrings bolag kommer komma överrens. hoppas det löser sig .
Har själv varit med om samma sak näst intill förutom en tant i bil smile alla som såg olyckan tyckte jag hade vållat olyckan men jag fick rätt smile

hoppas allt löser sig

Denna blankett http://www.omsen.ax/.composer/upload/skadeanmalan.pdf
Senast redigerat av Sjodda (1 maj 2007)

Sök