Köpte en V70 -06 för ett par veckor sedan , Har blivit lite sugen på lite nyare orginalfälgar från V70in . Typ Cratus , nån som vet om dessa passar rakt av lr om man stöter på bekymmer ??
precis, V70 & V70N (97-08) har större än V70II (08->)
perfa skrev:
Vad är ET på min 06a ?? Hur är et på nyare volvos typ c30 xc60 o dyl ?? Finns det några ET-tabeller nånstans ??
beror på hur bred fälgen är. 7" eller smalare har ET43 7,5" eller bredare har ET49
om du ska ha fälgar ifrån nyare modeller så som C30, S40N, V50, V70II, S80, XC60 osv så va det ju det där lilla problemet att dom har mindre navdiameter.
Sen kan tilläggas att Cratus, om jag inte minns helt fel, även finns till XC90 och har då ett navhål på 67,1 och då går det faktiskt med navringar att få på dom på en äldre.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Tack för svaren , fått lite mer kött på benen . Har möjligheter på jobbet att svarva upp diameter . Men jag är mest sugen på Cratus . Får isf söka efter dom som suttit på XC90 .
Lånar tråden lite om det går bra? Tänkte få på fälgar från min sambos C70 från 2000 på min V70 från 2011. Ringar till navet e inga problem men hur blir de med ET? kommer de bygga ut för mycket? Har inte möjlighet att testa så frågar här. Tack för svar.