Tja. Ska dela med mig av ett litet projekt som jag precis påbörjat. För ett par år sedan så byggde jag å två polare om en Subaru legacy till en lite mer offroad duglig kärra. www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=145262 . Den Gröna subarun va väll inte så bra rostmässigt, så nu efter att kompisen köpt en å börjat höja mm så blev Subaru suget för stort å en ny inhandlades.
Den har rullat 9500 mil och är av årsmodell 98. Gav 4500 för den
Tanken är att den ska höjas, rejäla däck, extraljus, LED arbetsljus, hasplåtar, takräcke, frontbåge, vinsch och annat smått. Har påbörjat frontbåge bygge och testat lite extraljus.
Har även beställt höjningsats till fjäderbenen som kompisen med likadant projekt har ritat
Idag vart bågen lackerad och monterad. Efter det så började jag lite med extraljus montering. Både ja å polaren har ju lite dilemman med var man ska sätta alla arbetsljus för att dom ska lysa bra och inte lysa in i bilen/på motorhuven osv, en ide är att ett ska sitta nånstans på sidobackspeglarna typ. Sen så gick ja även lös med tigersågen i fronten och tog en gammel Aludurk å bocka till som hasplåt
Interiör.
Frontbågen lackad å dit monterad.
Testar BLs reservhjul. Här ser man även hasplåten. Det ska bli hasplåt ända bak till vxllådan är det tänkt sen när bilen är hjöd.