Om vi snackar företag blir det troligtvis DYRT. När det gäller privatpersoner så beror det helt och hållet på vilka kontakter man har.
Edit:
Såg att du bad om priser.
Det billigaste när det gäller företag är nog att skaffa färdiga konverteringskit, i de fall sådana finns att tillgå. Kan tänkas att GIK Turboteknik i Göteborg har till just Honda CRX. Men priset är väldigt mycket beroende av vilken toppeffekt du siktar på. Önskar du sådan toppeffekt som original interna delar inte pallar med tillkommer ju kostnader för att plocka isär motorn och modifiera/byta vissa komponenter. Räkna från cirkus 25K och uppåt.
Vad gäller privatpersoner beror det också på hur långt du vill gå, men som sagt främst vilka kontakter du har. Jag turbokonverterade (med en massa hjälp) en BMW E30 323i för X antal år sedan, och betalade totalt 3500 kr. Ska det däremot bli seriöst gjort får du nog lägga på lite pengar.
Att anlita en privatperson är troligtvis billigare, och troligtvis men inte nödvändigtvis mindre hållbart i längden. Har du turen att känna en person som är turboguru kan du kanske komma mycket billigt undan men ändå få en mycket bra konvertering.
Senast redigerat av Alecci (30 april 2007)
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex