2648
Sök

Tips&råd angående bilstereo i liten bil(låg budget)

8 Inlägg
20 december 2013
Trådstartare
Hej, hur ska man tänka när man ska bygga ljud i en liten bil?
Exempel: VW Polo, Peugot 205
Budget: 2000

Jag har sett bilstereopacket för runt 2000 på diverse hemsidor. De innehåller alla princip bilstereos av märken jag känner igen o vet är bra inom ljud, tillexempel Sony. De tillhörande högtalarna brukar dock vara av ett märke som är helt nya för mig, som tillexempel GAS. I mitt huvud tänker jag då att de är ett klipp, men antar att de är högtalarna de sparat in på.

Det jag söker är klart ljud men ändå lite bas för att kunna lyssna på den elektroniska musik jag gillar. Jag lyssnar  exempelvis mycket på psytrance/goa trance som tillexempel Infected Mushrooms men även akustisk musik.

Jag är gröngöling när de gäller biljud.

Jag vet att de är blocket man ska söka på men vet inte riktigt direkt vad jag behöver. Behövs de bakhögtalare i en sådan liten bil?

Ge mig gärna era tankegångar.

OBS Jag ska varken tävla med systemet eller stå vid Shell med Rednex - Cotton joe 2004 remix på högsta volym smile

MVH Johannes
Senast redigerat av ripan (20 december 2013)

Cadillac_The_King
20 december 2013
Billigare än så kommer du nog inte http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha … osteg.html helt ok låda

1 494 Inlägg
21 december 2013
Allt beror ju på hur kräsen du är, det bästa är om du provlyssnar lite olika grejer, dina polare kanske har lite olika stereos i sina bilar? smile Personligen så tycker jag att du ska ha en baslåda om du lyssnar på elektronisk musik men det är ju en smaksak.

GAS är inget dåligt märke, dom gör bra å prisvärda produkter.

9 108 Inlägg
22 december 2013
Budget på 2000 och så ska han köpa enbart baslåda och steg för 2998?

Det är säkerligen många som tokdissar detta men med en budget på 2000 tror jag inte du kan få bättre ljud än det här med allt som behövs och kvitto och garanti samt ångerrätt. Fri frakt också om du inte har en lagershop i närheten.

Jag har själv beställt stereon men med 4 mindre högtalare som passar original till min lilla vinterbil från netonnet smile läs recensionerna så ser du att alla är nöjda och imponerade av framförallt basen.

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 2465.4688/
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 3390.3366/

Eller alternativt köp en billig Pioneerstereo och ett par jbl 6x9 av deras budgetserie så klarar du dig också på 2000. då behöver du inget mer sedan då 6x9 brukar spela på bra samt du får kända märken av bra kvalitet.

1 494 Inlägg
22 december 2013
Det jag skulle rekommendera är att köpa en begagnad stereo (inte för gammal), tex nån av alpines finare modeller. Sen kan du köpa ett par hyfsade högtalare för resten av budgeten, det behöver inte vara några super högtalare för du kommer inte kunna driva dom ändå. Bäst hade det varit om du kunde få in ett par 6,5" men det skulle nog kräva lite arbete. tongue

Netonnet grejer kan ju funka för dig men som sagt det beror hur kräsen du är med ditt ljud, fördelen med det är väl att du får med en baslåda och du har full garanti. Men du får ju vad du betalar för smile

Sök