3588
Sök

Hittade en bil som är avregisterad..

47 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
Hur gör jag om jag vill ha bilen? Alltså att jag hittade en avregisterad bil.. Jag mailade till transportstyrelsen men inget svar.. Nån som vet?

Allfixare
1 475 Inlägg
6 januari 2014
Markägarens bil isf... Leta rätt på denne å hör med honom/henne.

Cadillac_The_King
6 januari 2014
KMD skrev:
Hur gör jag om jag vill ha bilen? Alltså att jag hittade en avregisterad bil.. Jag mailade till transportstyrelsen men inget svar.. Nån som vet?

Du får lättare svar om du ringer o frågar än o maila vad har man telefon till jo för att ringa hehe

1 758 Inlägg
6 januari 2014
Har du reg- eller chassinummer bör transportstyrelsen kunna få fram senaste ägaren. Annars får du som tidigare nämnts kontakta markägaren (om den står på någons tomt eller t.ex. åker). Finns det hus i närheten, eller om den står på en parkeringsplats kan du försöka med dörrknackning i området.
Sätta en lapp på bilen kan också vara en idé!

466 Inlägg
6 januari 2014
Vad är det för bil?smile

47 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
markägaren är Uppsala kommun. den står på en bilparkering..hmm..
lite efterforskning har den stått orörd i 20 år och bilens ägaren bor inte ens i Uppsala. dödsbo?
jag kan inte ens ringa för jag är gravt hörselskadad så jag inte kan prata i telefon ju..

SKÅNING
1 215 Inlägg
6 januari 2014
KMD skrev:
markägaren är Uppsala kommun. den står på en bilparkering..hmm..
lite efterforskning har den stått orörd i 20 år och bilens ägaren bor inte ens i Uppsala. dödsbo?
jag kan inte ens ringa för jag är gravt hörselskadad så jag inte kan prata i telefon ju..

be någon hörande ringa? menar verkligen inget illa med mitt svar men är nog bästa sättet för att få ett svar snabbt

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

3 259 Inlägg
6 januari 2014
Det har ringt ett par stycken döva på mina annonser, då är det en person som pratar medans den döva skriver på datorn till personen jag får prata med, det måste väl alla hörselskadade ha tillgång till eller?
Senast redigerat av JonR (6 januari 2014)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

56 Inlägg
6 januari 2014
114 14, ring och säg att det är en bil som är avregistrerad, dem ska inte finnas på svensk väg överhuvudtaget.

Men är det på någons mark eller liknande så kan det ju vara markägarens? och övergivna bilar är ju faktiskt inte så ovanligt, det händer då och då.

7 399 Inlägg
6 januari 2014
LostMyMind skrev:
114 14, ring och säg att det är en bil som är avregistrerad, dem ska inte finnas på svensk väg överhuvudtaget.

Men är det på någons mark eller liknande så kan det ju vara markägarens? och övergivna bilar är ju faktiskt inte så ovanligt, det händer då och då.

inte så vanligt på en kommunparkering dock wink

56 Inlägg
6 januari 2014
granadadr skrev:
LostMyMind skrev:

inte så vanligt på en kommunparkering dock wink

^Good point sir! wink

Sök