tja!
Har en Ford Galaxy -01 med ett lustigt elfel som kommit nyss, börjar kortfattat från början.
Började med att vindrutetorkaren bak inte gick att stänga av, sen dagen efter samma med framrutan.
Nästa gång jag använde bilen så fungerade vindrutetorkarna fram som dom skulle men bak går med sin standard intervall. Så här dan innan jul så besiktade jag bilen då fungerade inte bromsljusen bak, konstigt tyckte jag och åkte hem, upptäckte då att det bara var säkringen. Skönt tänkte jag och bytte.
Igår skulle vi åka iväg och märker då att när jag trycker på bromsen så startar vindrutetorkarna fram och går 4ggr, alltså likadant som om du duttar på med spolarvätska!
Och om jag har högra spaken i främre läget så bakrutetorkarn ska gå med sin intervall och trycker på bromsen då går spolmotorn till bakrutan igång!
Det slog mig iaf att när torkarna gick hela tiden va jag trodde var nog för jag stog med foten på bromsen när jag tänkte på det, och slutade för att säkringen gick, och började igen när jag bytte säkring.
På nåt sett så får alltså vindrutetorkarna fram signal med bromsljuset, och med vindrutetorkarn bak påslagen på spaken då ger bromsljuset signal till spolmotorn så det sprutar spolarvätska bak med pedalen
Och torkaren bak går hela tiden fortfarande.
Nån som har något tips på var jag kan börja leta? alla tips är välkomna!