3253
Sök

Byta lastavkänningsventil på peugeot partner

35 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Tjena en kompis undrade om jag kunde byta en lastavkänningsventil på hans peugeot partner, har aldrig gjort detta så frågar er ifall någon gjort det om det är svårt, har kunskaper att meka sen innan.
Mvh Pontus

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
8 januari 2014
som gjort för problem för det går säkert inte att släppa bromsrören

fått 2:a på bes? isånt fall försök mjuka upp den.. oftast fungerar dom men rostar fast
fick nämligen smörja och bända i min lastavkännare i går på våran pjuckallot 306 =/
den var en solid rost klump endå fick jag den att fungera utan minsta problem

Kör fort så hinner inget hända...

35 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Growe skrev:
som gjort för problem för det går säkert inte att släppa bromsrören

fått 2:a på bes? isånt fall försök mjuka upp den.. oftast fungerar dom men rostar fast
fick nämligen smörja och bända i min lastavkännare i går på våran pjuckallot 306 =/
den var en solid rost klump endå fick jag den att fungera utan minsta problem

Det är fjädern som har gått av och den gick ju inte köpa separat så jag fick köpa enbhelt ny lastavkännare men de kanske kan gå och ta fjädern bara

14 124 Inlägg
8 januari 2014
vilken fjäder den som drar tillbaka avlastningventilen en tunn rackare..eller kanske skiljer.
bara hållt på vags ventiler förut detta var första gången jag vålda loss en på ett franskt helvete.

förstår inte hur min gick igenom förra året för det var en solid rostklump som var helt tok stum.

på vags ventil brukar dom oftast bara gå lite tungt.
men tittade på våran 306:a pga den bromsar så inåt helvete bak så man känner att arslet sjunker ner
Senast redigerat av Growe (8 januari 2014)

35 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Growe skrev:
vilken fjäder den som drar tillbaka avlastningventilen en tunn rackare..eller kanske skiljer.
bara hållt på vags ventiler förut detta var första gången jag vålda loss en på ett franskt helvete.

förstår inte hur min gick igenom förra året för det var en solid rostklump som var helt tok stum.

på vags ventil brukar dom oftast bara gå lite tungt.
men tittade på våran 306:a pga den bromsar så inåt helvete bak så man känner att arslet sjunker ner

japp den som drar tillbaka alastningsventilen, tänkte bara ifall bromsrören rostat fast så det inte går att få bort dem från lastavkänningsventilen.

14 124 Inlägg
8 januari 2014
skulle inte byta ventil pga den fjädern bara ta någon klen rackare och montera

för det är inte värt besväret för det börjar med att du ska byta ventilen sen drar du sönder nipplarna till hjulcyl och säkert rören osv eftersom dom franska smartskallaran kör med stålrör smile

4 467 Inlägg
8 januari 2014
en gång i tiden för lääääänge sedan så hade franska bilar kopparrör..

14 124 Inlägg
9 januari 2014
zzr94092 skrev:
en gång i tiden för lääääänge sedan så hade franska bilar kopparrör..

fast då rostade bilarna istället.idag är det tvärsom..smile

våran 306:a är otroligt rostfri för att vara ett franskt missfoster.
men bromsrören har rostat sönder..trampa sönder ett rör 2dagar efter besiknigen förra året smile
riktigt spännande faktist

Sök