3391
Sök

855 t5 knackar

93 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Screampipe skrev:
Jesperkkarlsson skrev:
Screampipe skrev:
om du har krökt en staken kan man se det om en kolv vänder längre ner än dom andra smile

okej finns det något bra sätt att dra runt motorn på ?smile

Ja på remskivan till veven smile bara att ta ett spärrskaft med passande hylsa och dra runt

okej tackar!smile

159 Inlägg
7 januari 2014
Jesperkkarlsson skrev:
Screampipe skrev:
Jesperkkarlsson skrev:

okej finns det något bra sätt att dra runt motorn på ?smile

Ja på remskivan till veven smile bara att ta ett spärrskaft med passande hylsa och dra runt

okej tackar!smile

Inga problem, lycka till smile

26 Inlägg
13 januari 2014
Har samma problem med min motor V70 T5 97.
Jesperkkarlsson har du lagat felet än? Var det stake eller var det annat fel?

2 250 Inlägg
13 januari 2014
Men innan Du river isär.... kolla så att motorkuddar mm inte galopperar i sina fästen...
Så var det på en annan bil som jag har. Attans vad det knackade.

Lägg i en växel och be någon göra typ handbromsstart i en backe. Då ser Du lätt omdet är något som lossnat eller t o m stöter i.

Sonens 850 var helt slut i fästet på ovansidan motorn! och en av bultarna hade skruvit upp sig.

93 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
RS2517 skrev:
Har samma problem med min motor V70 T5 97.
Jesperkkarlsson har du lagat felet än? Var det stake eller var det annat fel?

okej tråkigt:( nej tyvärr inte hittat det exakt än, men har lossat topplock och insgus, + diverse. Och kollar man in på ventilerna så det en av ventilerna till ena cylindern lite böjd ut men väldigt svårt att se så ska riva toppen i veckan nån dag, återkommer hur det gick då:) för "knacket" kommer från toppen det är jag 100 på!

93 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Men innan Du river isär.... kolla så att motorkuddar mm inte galopperar i sina fästen...
Så var det på en annan bil som jag har. Attans vad det knackade.

Lägg i en växel och be någon göra typ handbromsstart i en backe. Då ser Du lätt omdet är något som lossnat eller t o m stöter i.

Sonens 850 var helt slut i fästet på ovansidan motorn! och en av bultarna hade skruvit upp sig.

Bytte faktiskt ut alla till poly... ja va det nu heter i somras så bör ej vara kassa men ska självklart kolla! tack för tipset! dock har jag redan rivit halva toppen big_smile lika bra sätta i nya delar i den då när man ändå håller på:)

Sök