3993
Sök

Körde in i kantsten konstig styrning.

773 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
hej var ute och sladda med sladd40in idag och kom lite förfort i en kurva och körde in med väsnter framdäck i trotoarkant. nu är styrningen/styrservon konstig. själva styrningen är lite trög men det har den altidvarit men nu när man svänger lite så går inte ratten tillbaka så man måste dra till baka ratten själv vad kan det vara som fått sig en smäll? mvh

6 638 Inlägg
12 januari 2014
Styrväxeln är sönder kört, grattis.

Alternativt bända stag, länk arm, etc.

De/Dem

773 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Malheus skrev:
Styrväxeln är sönder kört, grattis.

Alternativt bända stag, länk arm, etc.

ok men det var säkert den som var dålig innan för styrservon var aldrig som den skulle vara så då kan jag lika bra byta den smile tack tack smile smile

2 250 Inlägg
12 januari 2014
Ja ja.... inget värre, varför fråga då?

Kanske länkarm eller krökt något stag eller så.
Men tänk inte på det nu.... sladda vidare o byt servostyrning när det blir helstopp i ratten. De e ju så kul med vinter.

773 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Ja ja.... inget värre, varför fråga då?

Kanske länkarm eller krökt något stag eller så.
Men tänk inte på det nu.... sladda vidare o byt servostyrning när det blir helstopp i ratten. De e ju så kul med vinter.

jag fråga vad det var som kunde ha fått sig en smäll och han som skrev att det kunde vara styrväxeln och det låter rätt troligt för den är som vanligt i styrningen men inte själva servostyrningen?. och styrväxeln var trasig sen tidigare så har man tur så gick säkert inget annat sönder.

773 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
har varit ute och kollat och på den sidan jag körde in i kanstenen så står däcket 1 cm längre fram mot fronten om man säger så det låter som det är länkarmen eller kan det vara något annat?

111 Inlägg
14 januari 2014
vrid hjulet fullt ut så stoppar du in huvet och kollar så syns det nog om något är snett smile

773 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
FredrikBr skrev:
vrid hjulet fullt ut så stoppar du in huvet och kollar så syns det nog om något är snett smile

jag har kollat men inte jätte noga ska kolla noggranare senare men det jag såg var k-hammarn hade tryckts bak lite eftersom länkarmen åkt fram lite så tror de är länkarm.

Sök