3111
Sök

Problem med att Volvon klipper vid 0,8-1 bar trots nytt chip och ingen laddtrycks vakt!!!

41 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
#1
Har montat ett chip från viking chip på min 745 tic och bilen vill klippa vid 0,8-1bar ungefär, detta sker vid full gas repor men om jag ökar försiktigt och sen håller fullt så går de bra men dock bara  ibland de me...

De är motronic box i den och de är en 86:a

Någon som kan ha svar på detta så är jag mycke tacksam..!!!

Gå he sönt köp ba nytt och håll fullt

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
3 maj 2007
#2
vid vilket varvtal klipper den.??
-hade ett liknande problem på min gammla 240turbo, och då var det en spricka i kompressorhuset.som utvidgade sej vid högre/snabbare gasningar.
Senast redigerat av jinxs (3 maj 2007)

Diesel is the blood of satan.

429 Inlägg
3 maj 2007
#3
Har du kopplat ur laddtrycksvakten, laddtrycksspärren eller vad den heter som sitter under ratten?


41 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
#4
Japp ladd trycks vakten är ur kopplad men jag har fått tips om att de förmodligen är slangen som sitter mellan Luftmängds mätare och turbon som suger ihop sig då den börjar ladda lite mer, visst standard fel eftersom slangen blir så mjuk då den är gammal..big_smile Ska ut och kolla senare...

Gå he sönt köp ba nytt och håll fullt

-utan 940
1 728 Inlägg
3 maj 2007
#5
Den kanske får för lite soppa, dina spridare flödar ju bara 300cc.

41 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
#6
De sitter gröna spridare på den nu...neutral

Gå he sönt köp ba nytt och håll fullt

-utan 940
1 728 Inlägg
3 maj 2007
#7
KriTurbo skrev:
De sitter gröna spridare på den nu...neutral

Ok, det kan vara bränslepumpen som inte klarar av snabba tryckhöjningar också.
Angående insugsslangen kan du dra några slangklämmor runt den, så har jag gjort men jag tror inte det behövdes, det var LMM:en som bottnade.

41 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
#8
Vi få se i morgon hur de blir, men på nått jävla sätt ska de lösa sig..Mvh

Gå he sönt köp ba nytt och håll fullt

41 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
#9
Nu går den som ett skollat troll..!!! de va slangen mellan LMM och Turbon som va felet så jag bytte och satte dit  ett 3" rör iställe och ladd på 1,6...

Gå he sönt köp ba nytt och håll fullt


Sök