Är en 40-årig biltok som under några år i trång Göteborgslägenhet insåg att jag borde hitta ett coolt fordon att pyssla med som inte krävde lika mycket plats som mina luftkylda VWs, bubblor och bussar. Hittade Honda Zoomer, som är en modern 50cc-scooter i rå design och trillade omedelbart dit. Insåg vilken enorm customkultur det finns i USA och Japan kring dessa små fordon och började bygga och trixa med min egen Zoomer.
Snart började jag bygga fler åt folk som var intresserade, som hobby. Då kunde det se ut såhär:
En custom-Zoomer är inget som körs av folk under 18. Det jag sysslar med är custombyggen, med arbetstid, inköp av delar och budget därefter. Skulle nog säga att vi som är hårt inne i Zoomersvängen snarare är 30 än 15... Zoomern på första bilden har delar för 25K, och mitt arbete på den är minst 60 timmar.
Såhär kan ett riktigt lik se ut, när jag fått tag i ett: [/url]
Sen kan de se ut såhär: [/url]}
Eller såhär: [/url]
Mitt nästa bygge är en ännu mer extrem 50-talsstukad Zoomer som kommer att vara en av två scooters som jag ställer ut på Elmia i påsk. En snabb bildgoogling av Honda Zoomer eller Honda Ruckus visar att det finns en enorm customkultur kring dessa små fordon, som har väldigt lite gemensamt med skrikiga tvåtaktsmoppar som ska stunta. Jag hoppas att mina projekt kan platsa i detta forum. I annat fall så ses vi kanske på Elmia?
Senast redigerat av DanneScooterWerks (19 januari 2014)