2728
Sök

Demontera hatthylla volvo 744 1990

151 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Hej.

Jag måste får bort hatthyllan i min volvo 744 men jag vet inte hur man går till väga och är ju rädd om rutan så jag vet inte om det är så bra att rycka och slita?

Forummoderator
26 389 Inlägg
25 januari 2014
Menar du plåten under eller menar du själva mattan över hatthyllan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

151 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Jag menar själva mattan som ligger överst, jag vet att den går att ta bort så att jag kommer åt plåten som är under men hur går man till väga?

Forummoderator
26 389 Inlägg
25 januari 2014
isrally skrev:
Jag menar själva mattan som ligger överst, jag vet att den går att ta bort så att jag kommer åt plåten som är under men hur går man till väga?

Eh, ja du får väl plocka bort eventuella nackstöd. Kanske plocka lös några plastdetaljer på sidorna och sedan lyfta bort mattan..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

151 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Okej ja jag tänkte om den satt skruvad underifrån eller om den bara sitter med några plastdelar

151 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Eller behöver man ta bort ryggdelen av baksätet först?

914 Inlägg
25 januari 2014
för att inte skada något så ta bort ryggdynan då ser du fyra vrid clips i framkant av hyllan.sedan är det bara att lyfta bort hyllan.innan du får bort ryggdynan så måste du ta bort sittdynan.

151 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Perfekt tack så mycket Aronsson, det är precis såna svar som jag vill ha ! smile Jag ska testa att demontera hatthyllan imorgon så då återkommer jag, ha en trevlig lördagkväll smile

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
26 januari 2014
Bara trycka sittdynan neråt och bakåt. Kan sitta rätt bra ibland. Finns två fästen Höger och Vänster bak säte.
Sen är den loss. Sen ser du en böjd metallbit i nederkant på ryggstödet på var sida. Böj ut dessa lite och dra ut nederdelen.
Nu trycker du hela ryggstödet uppåt. Kan vara bra att ha skidluckan på lite halvöppet läge.

Nu ser du de 4 plastploppar som håller hatthyllan. bara dra lite lätt uppåt och utåt så är det loss.

Montering sker i omvänd ordning.

151 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Tack så mycket Extrazz jag behövde inte ta bort baksätet utan jag kom åt plastplopparna ändå.

Sök