3559
Sök

Ta bort fjädrarna på en 740.

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
14 maj 2009
H3dlund skrev:
Komisk tråd.

Är det så konstigt at poliser ser hårt på bilar utan fjädrar? Det är ju rentutav livsfarligt om ni tänker efter.. En bil har inte bra väghållning för att den är helt stum, lite guppigt i en kruva och bilen kan börja studsa och få en sladd som är omöjlig att häva.

Kört bil utan fjädrar åt en kompis en kväll, tog en tur på landsvägen och körde slalom. Aldrig varit med om en bil som gått så konstigt efter vägen. tongue

Och till _JLarrson, NEJ bilen går inte igenom besiktningen..

Tack H3dlund!

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

52 Inlägg
14 maj 2009
herregud vilket tjöt låt han göra som han vill

Das Auto

1 484 Inlägg
14 maj 2009
Är det farligt med 3 varv kapat o slangklämma som fastsättning?

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

335 Inlägg
14 maj 2009
volvo_b23a_racing skrev:
Är det farligt med 3 varv kapat o slangklämma som fastsättning?

de är ju som orginal nästan :p 2 varv kvar fram är lagom på 940 iaf och bak spelar de ingen roll om man har 5 eller 0

1 484 Inlägg
14 maj 2009
Jag är kräsen, jag vet.. Men det jag helst vill är att få en låg bil. UTAN att hela jävla underredet ska skrapa i om man kommer i nå gupp.. flickvännen bor nämligen ute i skogen, nån som kan hjälpa mig o säga hur många varv de behövs för att de ska skrapa i underredet?

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Med lem
1 127 Inlägg
14 maj 2009
volvo_b23a_racing skrev:
Jag är kräsen, jag vet.. Men det jag helst vill är att få en låg bil. UTAN att hela jävla underredet ska skrapa i om man kommer i nå gupp.. flickvännen bor nämligen ute i skogen, nån som kan hjälpa mig o säga hur många varv de behövs för att de ska skrapa i underredet?

Kolla så ser du!?

Så många mm du tar bort, så mycket lägre blir bilen. Rätt logiskt va?

335 Inlägg
14 maj 2009
volvo_b23a_racing skrev:

vinkelkap + domkraft = hissa upp, kapa sänk ner, hissa upp kapa sänk ner tills du får den höjden du vill ha

99 Inlägg
14 maj 2009
kolla på min bil så ser du hur den ser ut. inga fjädrar fram kapat fyra bak:)

MulleRacing
499 Inlägg
15 maj 2009
volvo_b23a_racing skrev:
AlvereZ skrev:
Vilket gnäll yikes

skitsamma varför killen vill ta bort fjädrarna, hans beslut eller ? gnällapor!!

Jag har sänkfjädrar och kapat 2 varv fram och 3 bak, åker underbart..

Det ä bare å kape på ...

Ju lägre desto bättre .

Isåfall blir det nog att inhandla sänkningsfjädrar. Jag har sett såna som finns på biltema som man skruvar ihop fjädrarna med, är det något att ha?

dom funkar iaf att höja bilen med:) var tvungen att höjja den lite förra sommarn eftersom jag inte kunde åka utan att hjulen tog i skärmkanterna:)

13 Inlägg
15 maj 2009
Fränt när en bil är så låg! wink

Ska nog rycka fjädrarna på min 240..

sört räjsing
76 Inlägg
15 februari 2014
Haha ursäkta att jag är lite sent ute, men det är bara sååååååååååååååååååå kul att läsa om folk som säger att plocka bort fjädrar är idiotiskt att man kan hoppa av vägen och allt vad det innebär haha big_smile jag tar hellre bort mina fjädrar om jag vill åka tog lågt istället för att göra som en del som kapar ganska mkt o låter fjädern sitta kvar och så släpper den från nedre skålen och åker rakt in i däcket i 100 istället. big_smile. Tar man bort fjädrar så blir de stötigt o götttt, kompisen åkte ofjädrat runt om och det va inget fjäder torn som åkte rakt upp eller gick av eller nå, blir man stoppad så säg bara att du har coils på, för vanliga snutar får inte ens kolla på din bil på sånna saker. kör som folk många poliser vet om att ungdommar stukar tet o har annat skit o ta hand om, haha low is a Lifestyle kör bareeeeeeeeee wink

745 räjsing

Sök