4464
Sök

Försäkringsfrågor, hjälp uppskattas

Mest i vägen.
205 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
Har inte så långt kvar till nya bilen och tittar därför runt lite i försäkringsträsket, många saker man inte blir klok på och det är nog bäst att fråga.

1. Självrisk, är det bättre att ha en hög självrisk och låg årskostnad eller är det tvärtom som gäller??
2. Någon som har några erfarenheter av SveLands Försäkringar? Ligger bra i pris men är okända för mig.
3. Har Vagnskadegaranti i tre år, räcker det då att jag på ex SveLands hemsida enbart kryssar för trafikförsäkringen?

Vad är det mer jag ska tänka på?? Några fällor jag ska se upp med? roll

Mvh
Tess

2 Inlägg
7 maj 2007
Om du inte har planer på o krocka så äre bättre med hög självrisk och låg årskostnad. Beror helt på vad det är för bil mm

Mest i vägen.
205 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
Har inga planer på att krocka än på länge, men säker kan man ju aldrig vara, finns ju andra spån som borde ha fått indraget körkort för längesen. (Tidigare idag hamnade jag bakom en tant på 80 som höll 45km/h på påfartsträckan ut på motorvägen, livsfarligt!)

Någon mer som har åsikter?? smile

*GULAN*
647 Inlägg
7 maj 2007
Har du kollat med insplanet. www.insplanet.se  tel: 08-51 000 000. Dom brukar kolla upp den billigaste försäkringen. Men man kan inte alltid lita på att dom hittar den billigaste.

Jag har sveland och dom är rätt bra tycker jag. Aktsam är också bra. Salusansvar är bra.

Farsan har IF och han tycker dem är bra. Fast jag tycker mer att dom är dyra.

2 271 Inlägg
7 maj 2007
det räcker inte med trafik och vagnskadegarantin, den gäller för inte glas, brand, stöld osv.

Troligen galen...
567 Inlägg
7 maj 2007
TessGTI skrev:
Har inte så långt kvar till nya bilen och tittar därför runt lite i försäkringsträsket, många saker man inte blir klok på och det är nog bäst att fråga.

1. Självrisk, är det bättre att ha en hög självrisk och låg årskostnad eller är det tvärtom som gäller??

Brukar du inte krocka så ofta så är det hög självrisk och lägre premie som gäller.

TessGTI skrev:
2. Någon som har några erfarenheter av SveLands Försäkringar? Ligger bra i pris men är okända för mig.

Min bil är försäkrad hos SveLand. Billigast av alla jag kollade. Jag har inte behövt använda min försäkring, så jag har inte nån erfarenhet om SveLand är smidiga när skadan är framme, men de är etablerade och i försäkringsavtalet står det pricis vad de ersätter. Så det borde inte vara några problem.

TessGTI skrev:
3. Har Vagnskadegaranti i tre år, räcker det då att jag på ex SveLands hemsida enbart kryssar för trafikförsäkringen?

Vill du ha full täckning så bör du ha delförsäkring medans du har vagnskadegaranti, och därefter helförsäkring.

TessGTI skrev:
Vad är det mer jag ska tänka på?? Några fällor jag ska se upp med? roll

Mvh
Tess

Är du osäker kan du jämföra försäkringar på Konsumenternas försäkringsbyrå

Mest i vägen.
205 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
Tusen tack för svaren! Det blir nog SveLand, de är billigast och jag hittar inga "dåliga betyg" på dessa när jag kikar runt, så det ser bra ut än så länge smile

Nu blir nästa projekt att hitta en bra GPS, men det är en helt annan historia big_smile

Sök