3249
Sök

Köpråd: Första turbo trim bilen ?

773 Inlägg
24 februari 2014
#41
Dr_struts skrev:
Som sagt en Chippning är inte dyrt om man känner folk har för mig att en kompis till mig tar 1500kr för steg I, steg II, steg III ^^

Precis ska betala 1200 kr för steg 2 det inkluderar mgv för t7 och omlöddning av box, kompisrabatt men ändå:) Kan ju inte bli mycket billigare.

Går förövrigt från 149.6 hk org till 246 hk med steg 2, tycker iaf att 97 hk för under 2000 kr är BILLIGT!!

Men TS gör som han vill känner han att det är dyrt och vill spara ska han självfallet göra det:)^^


Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
24 februari 2014
#42
silversnurran skrev:
Dr_struts skrev:
Som sagt en Chippning är inte dyrt om man känner folk har för mig att en kompis till mig tar 1500kr för steg I, steg II, steg III ^^

Precis ska betala 1200 kr för steg 2 det inkluderar mgv för t7 och omlöddning av box, kompisrabatt men ändå:) Kan ju inte bli mycket billigare.

Går förövrigt från 149.6 hk org till 246 hk med steg 2, tycker iaf att 97 hk för under 2000 kr är BILLIGT!!

Men TS gör som han vill känner han att det är dyrt och vill spara ska han självfallet göra det:)^^

men vad lär man sig på de ? han ville ju skaffa lite kunskap


773 Inlägg
24 februari 2014
#43
CHEEVA skrev:
silversnurran skrev:
Dr_struts skrev:
Som sagt en Chippning är inte dyrt om man känner folk har för mig att en kompis till mig tar 1500kr för steg I, steg II, steg III ^^

Precis ska betala 1200 kr för steg 2 det inkluderar mgv för t7 och omlöddning av box, kompisrabatt men ändå:) Kan ju inte bli mycket billigare.

Går förövrigt från 149.6 hk org till 246 hk med steg 2, tycker iaf att 97 hk för under 2000 kr är BILLIGT!!

Men TS gör som han vill känner han att det är dyrt och vill spara ska han självfallet göra det:)^^

men vad lär man sig på de ? han ville ju skaffa lite kunskap

Kunskap med 10-15000 kr budget är ju vad det är med, sen blir det ju inte bättre att han inte har garage.

Så om han vill lära sig är ju inte detta direkt det rätta sättet, men o andra sidan han får lära sig om vad det innebär att göra en effektökning. Hur olika delar av bilen slits fortare etc, så lite lärostadie finns ju. Men för att lära sig grund och botten av detta krävs MYCKET mer resurser och gärna ett garage för bekvämare skruvning:) Men framförallt pengar sorgligt nog:/

Men för att få vad man vill ha får man arbeta för det, enkel lösning 9000 chipa lek sönder laga lek sönder laga sälj vidare och klättra upp i skalan:)


1 861 Inlägg
24 februari 2014
#44
Om han nu vill ha en turbo bil så är det ju så... Vill han ha timmar under huven BARA så är det ju en gammal förgasarmotor Ts ska ge sig på... Man måste ju informera bilen om att den kan feta på med soppa och ge ladd den är ju inte så avancerad så den mappar sig själv hur dyra delar man än köper... Och jag anser inte att säg 2000kr bara för att överdriva är inte dyrt för att sen få ligga under huven och fixa resten!


20 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
#45
Känner inte direkt någon i motor branschen som håller på med chipping. Har egentligen inte direkt nån jag vet om som håller på i motor branschen.
Det jag vet är att det finns en maptun verkstad i min stad (Örebro) men om det är smart att gå dit vet jag inte.


1 861 Inlägg
24 februari 2014
#46
Lägg ut en förfrågan på Garaget, finns säkert gott om hemma pulare som chippar i Örebro! När det väl är dags då det vill säga!


Köpingsbo i exil
507 Inlägg
25 februari 2014
#47
Finns gott om folk runt Örebro, jag bor tex 1h därifrån.

Genom att stressa på bilen med tex ett steg 1 så kommer man troligtvis börja få en del mindre problem som alltid med begagnade bilar runt 10k. Med lite mer mos så blir problemen ofta mer påtagliga och man får lära sig de små sakerna efter hand.

Saab är dessutom mycket bra i "utbildningssyfte" då det är ett för tiden avancerat styrsystem med en mycket stor community där allt är beskrivet och nedbrutet på detaljnivå. Finns ju hur mycket som helst att grotta ner sig i kring hur motorstyr och motor jobbar ihop smile



Sök