3915
Sök

Trafikstyrelsen säger besiktigat - Polisen säger obesiktigat?

21 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
Blev nyss stannad av en fin liten svart civilare mitt i malmö stad. Vet du varför du blev stannad? Frågade han. Ja, jag körde lite för snabbt svarade jag.

Gjorde du? Det var inte därför du blev stannad men bra att veta, sa han tillbaka.

Polisen hävdade att min bil har körförbud sen november 2013. Däremot på transportstyrelsen står det:

Senast godkända besiktning: 2013-04-24. Besiktningstermin 2013-12-01 till 2014-04-30

What's up?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 februari 2014
Bes med 2:a som aldrig släcktes?

21 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Bes med 2:a som aldrig släcktes?

Men senaste godkända var ju inom ett år sen?

1 513 Inlägg
24 februari 2014
Skatten är betald förmodar jag? om inte så leder det till körförbud.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

21 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
trubbelturbo skrev:
Skatten är betald förmodar jag? om inte så leder det till körförbud.

Den ska vara skattad till maj. Den är även påställd. Dom sa specifikt att det var på grund av utebliven kontrollbesiktning

908 Inlägg
24 februari 2014
Ring och kolla med bes/transportstyrelsen så lär du få svaret, är allt som det ska så överklaga smile

21 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
Emiiilz skrev:
Ring och kolla med bes/transportstyrelsen så lär du få svaret, är allt som det ska så överklaga smile

Fick ingen böter, dom sa att om dom såg mig igen skulle jag få böter men att jag skulle ställa bilen på närmaste parkering och gå hem. Men ska ringa dom, tack för svaren.

21 761 Inlägg
24 februari 2014
Helt klart bör man meddela dem, kan ju tex vara något trassel med eventuella samkörningar av diverse register och då ska det ju rättas till i så fall. Folk ska inte behöva bli lidande av såna saker om det nu är på det sättet. smile

21 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Helt klart bör man meddela dem, kan ju tex vara något trassel med eventuella samkörningar av diverse register och då ska det ju rättas till i så fall. Folk ska inte behöva bli lidande av såna saker om det nu är på det sättet. smile

Ringer TSS imorgon på lunchen då. Tackar för hjälpen smile

1 758 Inlägg
24 februari 2014
Var det fullständig kontrollbesiktning 2013-04-24, eller en ombesiktning? Bilen måste nämligen gå igenom en fullständig besiktning under perioden.

326 Inlägg
25 februari 2014
hagbard skrev:
Polisen hävdade att min bil har körförbud sen november 2013. Däremot på transportstyrelsen står det:

Senast godkända besiktning: 2013-04-24. Besiktningstermin 2013-12-01 till 2014-04-30

What's up?

Exakt det där har jag varit med om för några år sen. Jag hade besiktningsprotokollet med mig och visade. Snuten kliade sig i huvudet och konstaterade att nånting inte stämde. Jag ringde Transportstyrelsen dagen efter och då visade det sig att dom kände till problemet, men inte brytt sig om att göra något åt det. Nån månad senare var det i alla fall fixat i alla register.

Sök