Hej, min turbo är kass, och har börjat suga olja, så tänkte det är lika bra att slänga dit en lite större. tips på aggreggat som passar direkt på? vill inte behöva byta grenrör o downpipe osv. mvh!
Ska du ha större turbo så i dom flesta fall blir bilen ståendes om du inte är snabb;)
Men du kan köpa anpassade 19t aggregat men dom kostar minst 7000.. Jag körde 15G aggregat från en t5a innan.. funkade väl bra men som sagt inte mycket större.. Nu ska jag ha på en tb-58a och då måste man plana av grenrörsflänsen in till turbon, bygga om olja in och ut och downpipe.. så lite meck äre allt!
Ska du ha större turbo så i dom flesta fall blir bilen ståendes om du inte är snabb;)
Men du kan köpa anpassade 19t aggregat men dom kostar minst 7000.. Jag körde 15G aggregat från en t5a innan.. funkade väl bra men som sagt inte mycket större.. Nu ska jag ha på en tb-58a och då måste man plana av grenrörsflänsen in till turbon, bygga om olja in och ut och downpipe.. så lite meck äre allt!
jag är ju bara ute efter någon ersättare ju då min drar olja, så det ska ju bara vara så billigt som möjligt o passa i princip direkt om det inte gör någon större skillnad är skitsamma
Ska du ha större turbo så i dom flesta fall blir bilen ståendes om du inte är snabb;)
Men du kan köpa anpassade 19t aggregat men dom kostar minst 7000.. Jag körde 15G aggregat från en t5a innan.. funkade väl bra men som sagt inte mycket större.. Nu ska jag ha på en tb-58a och då måste man plana av grenrörsflänsen in till turbon, bygga om olja in och ut och downpipe.. så lite meck äre allt!
Har du intern WG på Tb-58 glöm inte att porta upp wg hålet annars blir de skenladd
http://www.blocket.se/ostergotland/Volv … 11&w=3 Har planerat att åka ner och plocka turbon från denna, det är en 94a så det ska väl vara en med konat utblås osv? skulle va riktigt skönt att få bekräftat att den borde passa innan man åker! värt att plocka spridarna från den, dom va gula högst upp typ sa han, någon som vet?
Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Ska du ha större turbo så i dom flesta fall blir bilen ståendes om du inte är snabb;)
Men du kan köpa anpassade 19t aggregat men dom kostar minst 7000.. Jag körde 15G aggregat från en t5a innan.. funkade väl bra men som sagt inte mycket större.. Nu ska jag ha på en tb-58a och då måste man plana av grenrörsflänsen in till turbon, bygga om olja in och ut och downpipe.. så lite meck äre allt!
Har du intern WG på Tb-58 glöm inte att porta upp wg hålet annars blir de skenladd
Har du StlpMK något mått på hur mycket som behöver tas (portas) för att det ska bli stabilt ?