2999
Sök

Coilovers till Impreza STi

121 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
Tja!

Fjäderbenen börjar bli dåliga bak på min STi och har bestämt att det är dags för ett par schyssta coilovers!

Men finns ju en hel jävla uppsjö, kan inte bestämma mig för ett märke, tanken är att bilen ska gå några varv på bana med r-däck, så vill ha nått som håller måttet.

D2 och k-sport är populära men är dom verkligen själva bra? Mina tankar går åt BC racing eller apexi som ligger i typ samma prisklass. Min budget ligger väl på mellan 7-12, allt beror helt på vad som är mest prisvärt.

Någon som har erfarenhet eller en åsikt? Tips på andra märken, typ megan racing?

Tack på förhand

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!

4 822 Inlägg
15 mars 2014
ja D2 är bra grejer men det är ju som dom skriver på Street Performance hemsida stor skillnad på Sport Modified (8995:-) och Track Racing (10995:-) kiten.

Sport Modified:
Detta coiloverkit är för dig som sökert ett ultimat gatkit, Sport Modified kiten är framtagna för modifierade och vässade gatbilar. Du kan justera höjden steglöst samt stötdämparen i hårdhet. Du kan på många kit välja olika topplagringar för att anpassa coiloverkitet till vad bilen används till.

Kiten är anpassade för gatkörning men gör inte bort sig på trackdays. För seriös bankörning, se våra racingkit.

Track Racing:
Detta coilverkit är för dig som sökert ett riktigt racingkit, Track Racingkiten är framtagna för seriös racing.

D2 Track Racing coilovers har bara utseendet gemensamt med Sport Modified, dem har en unikt schimsad stötdämpare som är anpassad för betydligt hårdare fjädrar. Stötdämparen är justerbar i 36 lägen som både påverkar ""bump och rebump"".

och när du beställer kan du byta ut fjädrarna till ett fjäder tal som passar dig.

har för mig att det finns någon tråd om deta på vårat forum www.subaruclub.se/forum

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

116 Inlägg
15 mars 2014
Har aldrig ägt en subaru men ett antal olika coilovers på bmw.

Xyz på e30 Pris kommer jag inte ihåg bättre än original men kändes att dom var för mjuka för att passa på bana.

Kw inoxline v3 på 328 e46. Kostade runt 15k har jag för mig. Helt klart godkända, många olika inställningsmöjligheter.

Öhlins track & road på e46m3. Färre inställningsmöjligheter än kw men jösses vilken skillnad, dock en helt annan prisklass än ovan. Finns till subaru!

121 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
Christian S skrev:
ja D2 är bra grejer men det är ju som dom skriver på Street Performance hemsida stor skillnad på Sport Modified (8995:-) och Track Racing (10995:-) kiten.

Hade tänkt köpa från storbrittanien, är dessa track racing? http://www.ebay.com/itm/D2-RACING-COILO … 4d0e2f7756

Vet du något om BC?

121 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
rawsezx skrev:
Har aldrig ägt en subaru men ett antal olika coilovers på bmw.

Xyz på e30 Pris kommer jag inte ihåg bättre än original men kändes att dom var för mjuka för att passa på bana.

Kw inoxline v3 på 328 e46. Kostade runt 15k har jag för mig. Helt klart godkända, många olika inställningsmöjligheter.

Öhlins track & road på e46m3. Färre inställningsmöjligheter än kw men jösses vilken skillnad, dock en helt annan prisklass än ovan. Finns till subaru!

kw har jag tittat på men e lite i dyraste laget, öhlins e bara att glömma tyvärr sad

4 822 Inlägg
15 mars 2014
TobiasAndersen skrev:
Christian S skrev:

Hade tänkt köpa från storbrittanien, är dessa track racing? http://www.ebay.com/itm/D2-RACING-COILO … 4d0e2f7756

Vet du något om BC?

värkar vara det när man läser beskrivningen men vet inte säkert då dom inte använder orginal artnr, sen tycker jag att dom värkar lite väl billiga för att vara Track Racing.

nopp, vet bara att några i klubben kör med det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök