Kan bara flika in med att jag pendlar, kör 22 mil om dagen och åker nu Audi A4 1,8ts -98 (framkraffsad, dvs ej quattro)
Den ligger efter lite små moddar av mig på 0,65/ mil (bensin) och levererar drygt 200hk när det är dags att köra om. Marchar väl ca 120-130 på motorväg och 100 annars.
Mycket trevlig bil att köra och bra komfort också. Jag övervägde dieselbil eftersom jag ägde en sådan senast jag långpendlade men har kommit fram till att det för mig är billigare att köra bensin med tanke på prisklassen jag har råd med.
En -98 audi fixar jag allt hemma om nått går sönder. En -10 valfritt fabrikat är jag hänvisad till verkstad p.g.a garantier etc. Men ska du ändå lämna in bilen vinner du på att äga en modernare bil då den förmodligen går längre mellan verkstadsbesöken.
Moddar eller recept om nån är intresserad:
Audi 1,8ts (180hk original)
Öppet luftfilter.
Håll stiften och tändspolarna i skick (byt oftare än rekommenderat)
3" downpipe
Bakflyttad sportkat (sitter nu mer under baksätet ungefär) 3" till katten 2,5" ut sedan. 2 dämpare.
Sänkt 35 mm
Plant underrede
Intrimmad fräsch dumpventil.
Fräsch fjäder till wastgaten något uppstyvad...
Spridare från audi tt.
Komplett nolkad dator så nyadaptering skett efter förändringarna.
Samt självklara saker som fräscha hjullager, fräscha leder och korrekta hjulvinklar. Bromsok som inte kärvar.
Funderar om trimchip hjälper... Åker ifrån en polares A3 Ts quattro så det sjunger om det.
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...