4212
Sök

Volvo 740 glt dog, startar ej. akut hjälp!!

313 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
zigzaw skrev:
Hmm. Kan det vara min gamla glt som krånglade? Om det var den som stod vid st1 ystadvägen förra lördagen. Fin bil när jag ägde den förra sommaren, hur är det med den nu? Såg att den ligger på blocket igen nu. Funderar på att köpa tillbaks den big_smile

TS skrev att han fick sålt den för 1500:- och köparen fick igång den efter några timmar med nytt fördelarlock & rotor... Segt...

Stämmer. Var han som säljer den på blocket nu som köpte av mig.

20 Inlägg
18 mars 2014
Shotgun-Vix skrev:
zigzaw skrev:
Hmm. Kan det vara min gamla glt som krånglade? Om det var den som stod vid st1 ystadvägen förra lördagen. Fin bil när jag ägde den förra sommaren, hur är det med den nu? Såg att den ligger på blocket igen nu. Funderar på att köpa tillbaks den big_smile

Haha, ja det stämmer! ojs978. Sålde den förra lördagen så om du såg den på ett släp så är det den. Den tillbringade en natt och dag på den macken efter haveriet också men det var en torsdagkväll till fredag eftermiddag.

Den går väl hyfsat. Har bytt en del grejer och det är jag som servat den för några veckor sedan. Finns ju dock lite fel o brister som säljaren inte nämner men inget jätteallvarligt.

Jag köpte den förra sommaren o då var den rätt så risig med skyhög tomgång, avgasläckage, ingen trippmätare eller bensinmätare och fick startas med mejsel direkt på startmotorn. 7500 är vad jag gav för den.

Hmm.. Då var det mig du köpte den av. Tyckte det var en ärlig affär (jag försökte iallafall inte dölja något medvetet). Tomgången var ju sisådär, avgasläckage var jag inte medveten om och mätaren och startmotorn vad ju ganska uppenbart big_smile
Tyckte faktiskt att det var en ganska trevlig bil. Hade behållt den och fixat den om jag hade haft tid.
8000 gav du.

Aja, kul att få se vad som händer med gamla "blixten". Hur är skicket på den nu skulle du säga?

edit: var i torsdags då. Gick fram och kollade också, såg din lapp med. Haha
Senast redigerat av zigzaw (18 mars 2014)

313 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
zigzaw skrev:
Shotgun-Vix skrev:
zigzaw skrev:

Haha, ja det stämmer! ojs978. Sålde den förra lördagen så om du såg den på ett släp så är det den. Den tillbringade en natt och dag på den macken efter haveriet också men det var en torsdagkväll till fredag eftermiddag.

Den går väl hyfsat. Har bytt en del grejer och det är jag som servat den för några veckor sedan. Finns ju dock lite fel o brister som säljaren inte nämner men inget jätteallvarligt.

Jag köpte den förra sommaren o då var den rätt så risig med skyhög tomgång, avgasläckage, ingen trippmätare eller bensinmätare och fick startas med mejsel direkt på startmotorn. 7500 är vad jag gav för den.

Hmm.. Då var det mig du köpte den av. Tyckte det var en ärlig affär (jag försökte iallafall inte dölja något medvetet). Tomgången var ju sisådär, avgasläckage var jag inte medveten om och mätaren och startmotorn vad ju ganska uppenbart big_smile
Tyckte faktiskt att det var en ganska trevlig bil. Hade behållt den och fixat den om jag hade haft tid.
8000 gav du.

Aja, kul att få se vad som händer med gamla "blixten". Hur är skicket på den nu skulle du säga?

edit: var i torsdags då. Gick fram och kollade också, såg din lapp med. Haha

Nädå, var väl inget jag blev lurad på som jag inte såg eller som du sa. Var lite små avgasläckor och slutade med att hela röret gick av och upphängningen bak rostade av. Men byttes och svetsade ihop det. Bytte lite olika grejer som tempgivare för bränsle och fick täta packningarna till tändstiftshålen då alla brunnarna var fulla med olja så stift och kablar var förstörda. Justerade spjället och spjällägesgivaren.
Sen har den faktiskt gått helt ok och var mycket piggare än när jag köpte den. Jo hade jag fått igång den och inte sprungit och köpt ny bil så hade jag behållt den ett tag till då jag precis besiktat den.
Skicket är väl till utseendet samma som när jag köpte den. Maskinellt något bättre.

Ja fin lapp haha.

Sök