3366
Sök

Problem med xenon efter sänkning på V70 II

DIESEL är fränt
28 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
#1
Monterar coilovers på min V70 2010 och undrar hur det blir med regleringen till halvljuset nu när länkarmen kommer upp en bit, funkar det att sänka 80mm utan att man gör sönder givaren, någon som fått problem på denna bilen med ljuset efter sänkning?


3 173 Inlägg
20 mars 2014
#2
behövs de inte en om kalibrering hos volvo efter sänkning?


Trafikledare
563 Inlägg
20 mars 2014
#3
Har sänkt min V70 en bra bit. 50 mm, med vanlig sänksats och lite trix smile
Har inte stött på några problem med varken givaren eller bilprovningen och dom skulle ju satt en anmärkning om ljuset stod fel?

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

1 948 Inlägg
20 mars 2014
#4
Nu vet jag inte exakt hur det är på volvo men på bmw e46 sitter det givare både fram och bak och ljuset justeras efter skillnaden på dom (om bilens framände pekar upp eller ner). Alltså är det ju teoretiskt möjligt att flytta/korta givaren så länge man gör lika mycket fram som bak OM dom nu inte kommer att passa efter sänkningen.

DIESEL är fränt
28 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
#5
Melin skrev:
Har sänkt min V70 en bra bit. 50 mm, med vanlig sänksats och lite trix smile
Har inte stött på några problem med varken givaren eller bilprovningen och dom skulle ju satt en anmärkning om ljuset stod fel?

Låter bra! Tack för ett relevant svar!


VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
21 mars 2014
#6
Samma lösning på audi, en givare Hö-bak och en Vä-fram, sen justerar den efter differensen.
Så du kan sänka enbart 80 fram om du känner för det och ändå ha korrekta halvljus big_smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |


Sök