3205
Sök

Mikes:YELLOW Nissan 200sx s13 -Projekt

Mr: Mike
231 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Idag startade vi motorn för första gången sen 2005! Inga konstiga ljud, gick som en klocka! smile

DOck två mindre Vattenläckage som ordnas till enkelt!

More PICTURES TO COME!

Ps: Alla ni som frågat efter "spec" så tar jag och summerar allt till nästa inlägg....

//Mike

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

4 663 Inlägg
23 juli 2009
grattis big_smile  kul att starten gick till hyfsat problem fritt

268 Inlägg
24 juli 2009
Härligt micke! får ta och gratulera till starten smile nu måste man ju komma ner och ta sig en närmre titt igen på bygget wink. trevlig helg på dig och fortsatt lycka med bilen!

231 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
Härligt micke! får ta och gratulera till starten smile nu måste man ju komma ner och ta sig en närmre titt igen på bygget wink. trevlig helg på dig och fortsatt lycka med bilen!

Tack tack!

De känns skönt att bilen är igång! Förutom några små läckage som jag håller på att fixa nu!

Den går dock inte som den ska efter som min Apexi AFC ej vill fungera 100% med min databox. Hoppas jag får svar på några forums inlägg om hur man ska göra.

Men visst! Skön känsla att få köra ut bilen ur garaget istället för att putta! cool

//Micke

-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

231 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Så! Då é bilen ute ur garaget.......

https://www1.garaget.org/archive/27/26259/21246/large_21246-1550784.jpg

Snart dax för vägarna!

//Mike

-=TACK TILL=-

Jlmmy
18 augusti 2009
Riktigt nice wink
Ovanligt kjolpacket med vilket är trevligt!

GJ

231 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Får väl uppdatera med några bilder!....

Har fortfarande de där EL-felet! Får ingen signal ifrån LMM mot Apexin... men som tur é har man hela vintern på sig! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26259/798870_nd01xn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26259/798871_v08osk.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26259/802719_z2pbbr.jpg
Senast redigerat av Mike_200sx (16 november 2009)

-=TACK TILL=-

873 Inlägg
25 december 2009
vilken syn smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

1 051 Inlägg
26 april 2010
Original wink Jag lovar wink Hehe den blev sketa fin ju big_smile Premunation lagd, så man ser om här händer nåt wink

231 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Eleanor-Mannen skrev:
Original wink Jag lovar wink Hehe den blev sketa fin ju big_smile Premunation lagd, så man ser om här händer nåt wink

Tack!
Inte haft så mycket tid och lägga på bilen detta året, men den är levande!.. Skönt och höra ljudet ifrån motorn...
Blir en massa jobb i September med bilen, så något skoj ska nog kunna hända! tongue

-=TACK TILL=-

1 741 Inlägg
28 maj 2011
Hur går det här? smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

231 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
tecman skrev:
Hur går det här? smile

Undrar jag också Tecman! cool

Ska ta tag i allt nu i höst! Har fixat nya spridare, för att få ordning på Apexin. Sen har jag en kille som ska komma och checka över allt.

Får ta och ordna upp detta! Vill väldigt gärna till lite träffar nästa år.

-=TACK TILL=-

231 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
Så ja, efter många år med massa annat att göra så är det på det igen. smile

Bilen igång igen med mindre spridare (333cc), men den går fortfarande för "rikt" på låga varv (går fint mellan 3500-6500). Antagligen någon kabel, läcka eller något annat skoj som är fel.

Felsökning pågår! smile

-=TACK TILL=-

1 741 Inlägg
19 november 2012
Woho!
Fortsätter följa. smile

231 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
tecman skrev:
Woho!
Fortsätter följa. smile

Absolut!
Har dock ett litet problem med vacumslangarna (tror inte jag anslutit rätt). Så det är google ikväll! tongue

-=TACK TILL=-

231 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
tecman skrev:
Woho!
Fortsätter följa. smile

Hallå Tecman....
Efter något år av "LATHET" så är äntligen bilen iväg och får detta.
http://www.ecumaster.se/products/digital-ecu-tuner-3

Nästa helg kanske bilen hämtas....

Några roliga bilträffar nästa år?

//Mike

-=TACK TILL=-

1 741 Inlägg
16 december 2013
Vi får hoppas på fler än en uppdatering per år tongue

Finns garanterat massor av bilträffar även nästa år!

231 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
tecman skrev:
Vi får hoppas på fler än en uppdatering per år tongue

Finns garanterat massor av bilträffar även nästa år!

Fick precis en "invite" till Ljungbyheds flygfält i Juli. Något du bör titta på. smile)
Japanska bilar endast. lol

Ska sköta mig bättre nu. haha!

-=TACK TILL=-

Malte
269 Inlägg
20 december 2013
Läst igenom hela projektet, ser nice ut! Kommer den ut till våren då?

231 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Yo skrev:
Läst igenom hela projektet, ser nice ut! Kommer den ut till våren då?

Absolut, har rullat än 20mil nu när vi har haft fint. Ska upp till Klippan i April och bänka kärran! Tror dock att jag får montera 780cc spridarna först. Sen kommer de som är mest spännande, besiktning!
Några tips på bra ställen som inte checkar för mycket på utseende utan mer värden?

lol

-=TACK TILL=-

Sök