Hejsan hoppsan i nattyran...
Har inte hänt så mkt dem senaste dagarna när jag tillslut hade tänkt starta den i förgårs natt så konstaterade jag att de var dåligt med kräm i batteriet så de va ju bara att sätta på laddning o gå å lägga sig...
Så i går när man skulle dra runt motorn ville den inte tända i rätt läge så Far tyckte att det var lika bra att plocka av ventilkåpan o kolla så att kammarna var rätt.. .Så finjusterade dem lite grann men inget avgörande så nästa steg var ju att felsöka tändsystemet...
dagens arbete blev alltså till att börja mäta lite på spolarna o kablaget, men hade gnista o allt så var ju lite knepigt... Sen kom jag på att när jag lackade grejerna så lackade jag ju även "klackarna" på triggerskivan, vet inte om det gör ngt men tänkte att de e lika bra att få bort lacken... Men vafasen orka slipa jag har ju två triggerskivor så de e ju bara att ta den andra... Men icke dem var olika och det var då det slog mig att aj då jag har använt det gamla triggerhjulet... Så när jag slängde på de andra så startade den direkt
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Knackade en heeeel del men gav med sig efter en liten stund
Dock upptäckte jag läckage i kylsystemet samt att generatorn inte riktigt vill ladda... Så de blir ingen bes imorgon ändå
![sad](img/smilies/sad.png)
Men men de e lika bra att de blir välgjort istället för att bara kasta ihop ngt...
Imorgon e de upp i ottan o fortsätta med åbäket...Får väl hålla tummarna för att jag reder ut saker o ting:)