Tjena! som rubriken lyder så har ja lite frågor angående min Supra. Köpte den för några dar sedan och märker att den inte går som den borde göra. har ett bänkningspapper från 2012 då den bänkades till 360bhp och 337 hästar på hjulen. Men bilen laddar bara upp till 0,5-0,6 Det är en automat supra twinturbo. märker också att när jag kör på D och trycker ner kickdown så händer det inte mycket. laddar då till ca 0.5 -0.6 och varvar till 3000varv och sedan växlar upp , så ingen kickdown alls. har jag nertryckt så gasar han ju på men märker att laddtrycket långsamt bara sjunker.. jag kan ha på neutralt och varva upp till nästan 7tusen var som man ska, men vid kickdown så händer det inget rent sagt... ingen nedväxling heller... någon som har nån anning om vad det kan bero på ? Tack för svar!!!
Troligen feljusterad kickdown wire. Laddtrycket har jag dock inget svar på, det jag hittade efter 2min på Google är att dom verkar ladda 0,7bar original, så du kanske har nån mindre läcka någonstans?
okej, hur justerar man den då ? hur vet man vad som blir rätt? jo det där med laddtrycket är ju lite konstigt, original ska den ladda runt 0.7 ja. men ja tänkte eftersom den bänkades till betydligt mera hästar än original