Hejsan, har börjat och kolla på AUX kit till bmw e46 då jag lessnat på den där j**vla cd växlaren. Hittar ganska billiga på ebay men dock står det 02/06 på vissa och min är en 99 med business stereo, Tror ni att det fungerar ändå? för jag har ju cd växlar uttaget på stereon ? Mvh Emil Åkerström
Hejsan, har börjat och kolla på AUX kit till bmw e46 då jag lessnat på den där j**vla cd växlaren. Hittar ganska billiga på ebay men dock står det 02/06 på vissa och min är en 99 med business stereo, Tror ni att det fungerar ändå? för jag har ju cd växlar uttaget på stereon ? Mvh Emil Åkerström
Det finns ju kablar som man sätter där kabeln ifrån cd-växlaren förs in i stereon, Men är inte helt hundra på om det går med just 99ans stereo..
Vuxengodisa va?
Jag har aldrig haft en cd-växlare i bilen, men kontakten borde ha ledare till att styra växlaren också, inte bara ljud. Du styr väl växlaren med knappar på stereon? Men det beror ju förstås på vad du tror att aux är. Aux är en fökortning för auxiliary., vilket betyder EXTRA. Oftast är det en så kallad stereo phoino kontakt som det kallades innan du blev med stereo. Aux har alltså samma funktion som cd, dvd eller annan ingång på en stereo. En extra linjeingång således. Du får alltså ta reda på vad det är för kontakt du behöver för att ansluta det du vill ansluta, sen tar du reda på om en likadan kontakt finns på din bilstereo. Svaret är förmodligen nej, du kan inte ansluta en phono "aux" till cd-växlaranslutningen.