3624
Sök

Obd 2 Elm 327

26 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Hej allesammans nu är det så att jag har införskaffat mig Elm327 och tänkte kolla med er som kan appen bättre,
jag har försökt kolla runt på forumet men har inte hittat mitt svar.

Mina frågor är visar laddtrycksmätaren rätt? kan man lita på Torque appen? tänkte på er som kanske har testat med en annan laddtrycksmätare enligt den så laddar min 1.0 Max med steg 1 205hk, har en saab 9-3 ss 2.0t (lätt trycksturbo) och hur kan man se misständningar? tack smile

3 860 Inlägg
1 april 2014
Ferr3 skrev:
Hej allesammans nu är det så att jag har införskaffat mig Elm327 och tänkte kolla med er som kan appen bättre,
jag har försökt kolla runt på forumet men har inte hittat mitt svar.

Mina frågor är visar laddtrycksmätaren rätt? kan man lita på Torque appen? tänkte på er som kanske har testat med en annan laddtrycksmätare enligt den så laddar min 1.0 Max med steg 1 205hk, har en saab 9-3 ss 2.0t (lätt trycksturbo) och hur kan man se misständningar? tack smile

Vilken app använder du? Torque?

Om du använder Torque:

Klicka in på SETTINGS.

* OBD 2 ADAPTER SETTINGS. Där kan du välja hur den mäter laddtryck och FASTER COMMUNICATION vilket stänger ner någon funktion för att vara mer exakt som real mätare.

* UNITS här ändrar du psi/bar mm...

Det är ungefär vad jag har gjort med min. Jag har kollat med Autotech vad in bör/ska ladda och appen visar precis vad jag fick till svar. RPM ligger precis som mätarna och bränsletrycket ligger också rätt.

Sen kan de säkert vara så att den inte är exakt hela tiden men jag har inte upplevt det.

EDIT:

Missade det sista wink
Misständningar... Jag hade precis strul med att min misstände, ibland gnista och ibland inte. Jag fick å blinkande motorlampa och någon gång lös den med fast sken.
Då gick jag in via ikonen som är som en gul motor och heter FAULT CODES, klickade på skämen och sen söker den efter felkoder. Då fick jag upp en lista på upptäckta fel som jag delade till min mail så att jag kunde läsa hela texten, man kan även spara den i appens logg.
Sen nollade jag felkoderna men minns inte hur ikonen såg ut eller om man fick klicka på något annat, lätt var det iaf.

Obs. detta är med appen Torque.
Senast redigerat av spokenratt (1 april 2014)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

26 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
jättetack Spokenratt smile vet du vad manage extra pid/sensors är? för jag har sett att man kan kolla realtid på misständningar när man kör jag använder Torque smile

3 860 Inlägg
1 april 2014
Ferr3 skrev:
jättetack Spokenratt smile vet du vad manage extra pid/sensors är? för jag har sett att man kan kolla realtid på misständningar när man kör jag använder Torque smile

Ok.. njae... det har jag inte satt mig in i tyvärr tongue
eheh.. kollade nu och om man klickar in där:

Caution: Only use this function if you know ehat you are doing. bla bla bla... In short, if you do not know what this function is for, the you should not use it and should press `Cancel`och `Back`button now.

Såå.. det kanske man ska söka vidare på innan man gör något där tongue

Men under SPEECH/ALARM SETTINGS finns något som man kan klicka i, PERIODICALLY SCAN FOR FAULTS

Men det finns förresten en mätara/klocka man kan välja att ha, typ som RPM, BAR eller så.. Det heter nog Emissions Readiness s/DTC
Riktigt var den finns vet jag inte, du får prova att lägga till en klocka liksom.. Kan vara en sån du är ute efter.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök