2401
Sök

Hjälp mig somna, bilen totalhaveri? BMW e46 328 99

467 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Hej gott folk. Hände precis något som skrämmer mig duktigt, är jätte mörkt ute så får kika imorgon, men jag vill gärna lyckas somna så om någon varit med om detta rädda min dag,

Jag tryckte på och gjorde en omkörning, batterivarnaren började lysa, servon dog i samma veva och tempmätaren sköt i höjden 20 sekunder efter. När jag stannar bilen ser jag att det bokstavligen pissat av allt vatten då det rinner litersvis med vatten av bilen. Tempmätaren gick sakta ner igen,

Observera att bilen INTE dog när servorn och allt la av samt att den gick som den skulle motormässigt

Allt detta hände under 1 minut, say what?

61 Inlägg
1 april 2014
multiremen som gick, har du tur så gick inte toppen/packningen

564 Inlägg
1 april 2014
förhoppningsvis har du bara skjutit nån kylarslang. och förhoppningsvis stängde du av bilen innan motorn tagit skada. Att servo och generator slutar funka beror förmodligen bara på att kylarvätskan gjorde så remmen började slira tillfälligt.

Sov gott! wink

467 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Åh jag ber till gudarna att det är remm eller slang, ja vattnet förklarar servon, dock varför började batterilampan lysa?
Mvh

564 Inlägg
1 april 2014
batterilampan lyser när generatorn inte laddar som den ska. Tempmätaren sjunker när vattnet är slut. Luften leder inte värmen lika bra som vatten vilket gör att mätaren visar fel, dvs det är varmare än det verkar vara.

467 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Du är grym! Återkommer imorgon

Sök