3827
Sök

Xenon på äldre bil

66 Inlägg
8 november 2005
Trådstartare
#1
Hej

Lurar på konverteringskit för halvljus och dimljus på min Volvo S90.

Mina strålkastarglas har gjort 16500 mil och är lite gulaktiga. Det är inte snyggt alls... Jag överväger byte på dessa av estetiska skäl (samtidigt som USA-blinkers åker på).

Fråga kommer, Xenon ger en hel del mer värme än Halogen gör, eller? Är det värmen som får plasten att bli gul och se ful  ut..? Eller är det solen?

Bilen står i garage och får ingen sol på sig..


Är det värt att byta till nya "glas" (plast), eller kommer Xenonljuset gula till den direkt?

Annars är det lite småtyket att ha gula skabbiga glas.. Och så undrar alla varför man inte byter dem... Och så drar man på tändningen med 8500k Xenon.. Då är det inga konstigheter längre wink

Hästintresserad.

Brum säger bilen.
394 Inlägg
8 november 2005
#2
xenon har mindre värme.. och drar mindre ström har jag för mig..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Administratör
2 980 Inlägg
8 november 2005
#3
Psychotic har rätt om värmen i alla fall ^^ strömen vet jag inte men det krävs en rejäl strömspik för att xenongasen ska tända i alla fall...

En kopp av den svarta såsen...

1 639 Inlägg
8 november 2005
#4
Se till att få e-märkt Xenonkit bara, annars blir det stop hos bilprovningen...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....


Sök