HereComesTrouble skrev:
discokapten skrev:
HereComesTrouble skrev:
Dock så räknar man med vad turbon eller kompressorn ger för effekt på normalt ladd.
Du får inte överstiga mer än tror det var 10% av original effekten.
Dvs du måste ha en vääääldigt liten turbo för att få igenom den..
Jag har svårt och se att SBP klarar av att räkna ut den tekniska kapaciteten för en snurra...
För många modeller så finns det redan tabeller..
låt säga att man monterar ett 13t från en volvo v70 med 193hk
hur ska man veta hur mycket den ska prestera på en bmw motor?
hur den uppför sig på en 320i är svårt att gissa oavsätt tabeller.
visst man kanske kan ta reda på att laddet är 0.3bar när den sitter i en v70
men sen lägger man till med att bmw har sämre grund än en v70 motor
så den ger inte samma effekt i en bmw som i en volvo
dessutom går det inte att med ögat att säga om det är ett 13t eller ett 19t om typ brickan är borta.
så bromsning med ett 13t låg tändning och allmänt ner ställt så den ger så lite effekt som möjligt vid 0.3bars ladd så hamnar man på 10% lägger man till då att man kör normalt sätt med ett 19T
så har man runt 300-350hk beronde på hur effektiv en bmw maskin är
därtill kan man flowpreppa agget lite och anpassa det lite mer för bmw motorn
så rullar man lätt igenom med en 300+ bmw som ingen kan göra något åt.
fick själv nästan reggbesiktning på min gamla 740turbo härom dagen när jag var och bes innan han ens provkört den.. för det satt visst turbo under huven
tog en stund att förklara att dom faktist fanns 1991 oxå och att det inte finns några 165hk sugmotorer.
sen att bilen går betydligt mycket bättre än orginal det sket han i..
nu är den inte pigg men rätt stor skillnad på 0.65 och 1.1 i laddtryck..