3168
Sök

Problem centrallås golf 5

27 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
Har fått lite problem med centrallåset på min bil.
Det fungerar på högersidan båda dörrarna men inte på vänstersidan, när jag öppnar och stänger
med fjärrkontrollen. Sen märkte jag tt hela förardörren verkar strömlös. Någon som
Har några idéer om vad det kan bero på.

Bilen är en golf 5 gt

21 Inlägg
29 april 2014
Kolla centralåsmotorn om alla sladdar sitter i osv

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
29 april 2014
har för mig att det är ganska enkelt att ta sig in i dörren på Golf 5orna, så det blir nog enklast att riva lite för din felsökning; fram med en multimeter och mät smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

27 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
Nu funkar det igen helt plötsligt.
Får kolla lite mera på det senare om det är glapp eller något.
Tack för tipsen

493 Inlägg
29 april 2014
plocka av skyddet över kabelstammen som går ut till dörren och kolla hur många av kablarna som är av. Byt kabelhärvan till dörren, ingen mening att laga den, den kommer gå sönder snart igen.

Googlemaster

27 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
får titta på den vid tillfälle:)

27 Inlägg
30 april 2014
Trådstartare
Ja nu är det samma skit igen. Men nu varnar den oxå för att två dörrar står öppna och innebelysningen lyser.
Får väl ta och börja mäta kablar:|

27 Inlägg
30 april 2014
Trådstartare
Då var felet avhjälpt för tillfället. Mycket riktigt var 3 kablar av i kabelstammen men lite lödning och krympslang löste problemet. Men blir nog att beställa en ny kabelstam då jag känner på mig att det kommer hända igen.

Tack så mycket för alla tips..

Sök