Havretigern skrev:
Men då kanske du inte ska serva bilen på Frasses ägg och bilmeck ?
Skulle märkesverkstaden vara bättre? Jag fick helt fel tändstift i min bil trots att jag påpekade flera gånger när jag lämnade in den att det inte skulle vara samma stift som 03-11.
- När det är lugnt, verkstadsprogrammet berättar vad det ska vara för delar, inte oroa sig lilla gubben...
Sen gick bilen slött, och en bättre renommerad märkesverkstad konstaterade att det var stift till en 03-11 de hade satt i bilen.
Lämna bilen på märkesverkstad, det är tryggt...
Jag anser att märkesverkstäder är oskäligt dyra och rider på en våg av upphaussat förtroende hos kunderna som bottnar i den gamla tiden då man var tvungen att serva på märkesverkstaden för att ha garanti kvar. Man vet att man vadar i tjänstebilar upp till knäna, så man lägger inget krut på vare sig noggrannhet, yrkesstolthet eller kundnöjdhet. Man vill bara trycka igenom så många bilar som möjligt på så kort tid som möjligt, och om de råkar slå en bula i din bil på vägen, skita ned sätena eller glömma att byta någon del bryr de sig inte alls om.
En mindre allbilverkstad måste göra ett bra jobb för att behålla sina kunder. De får inga tjänstebilar "gratis" att serva utan måste förlita sig på ett gott rykte.
Hitta en sådan folk är nöjda med och serva där till halva timkostnaden och ett bättre bemötande. Även om den heter Frasses ägg och bilmek. Är folk nöjda är den bra.