Nämen tjänare.
En tokig truckrudar från Dalarna har äntligen köpt sin drömpickis. Som är en Chevrolet Silverado från 1995 med den rätta fronten å motor å och den hållbara låda. I skrivande stund har den gått 24xxx mil. I mina ögon ett mycket fint skick. Det är som sagt små små skavanker. Så som lite rost i skärmkanter. Men vadå klassas det som en rosthink?! Never!!! Ramen är som den vore helt ny. Då fd fd fd ägaren behandla denna skapelse så grymt bra. Före å efterbilder kommer hur den såg ut förut. Ett jävulsk bra jobb gjorde han.
Om någon nu känner till denna silverado, hojta till å kom med en liten historia om denna. Var som sagt ett gammalt yrkesfordon förut. Vore jätte roligt ^^
Denna bil hade jag tänkt ha som en helg å cruising bil.
Kommer nu i vinter att ställas av, förmodligen ska den lackas om. Då jag jobbar som lastbilschaufför på Maserfrakt så hade jag tänkt gjort den orange med svarta detaljer. Vore roligt att göra något sånt, kanske motiv på huven, flames kanske?!
Sen är jag små fundersam på 22" fälgar, antingen blir det att blästra av det hemska chrome och lacka svar/vit, då dom som sålde dessa för några år sedan, å dem har lossat massvis med chrome redan. Eller så tänkte jag på 17" fälgar med högre däck
Planer på den över ett rullande projekt sommaren 2014;
Bygga en jätte liten frontbåge och montera tre extralysen i fronten ( )
Bygga som en ram/staket runtom flaket så man kan montera dit lite dioder ( )
Bygga ihop en liten egen frontläpp "3 tums rostfritt rör" med inbyggda dioder ( )
Bygga sido trappsteg, delvis ska det monteras dioder där med ( )
Sedan bygga ihop bakdelen med tre tums rostfrittrör. Precis där ska det monteras dioder ( )
Sen ska det monteras lite dioder på bågen på flaket ( )
Montera lite dioder här å där, men det ska fortfarande se clean ut ( )
Tona om alla rutor, 65% ( )
Bygga stereobygge i ett classic stil.
Fyra tums rakarör, side pipes på båda sidorna.
Montera dit en intercooler med 2,5" tryckrör.
Vinter 2014/2015
Eventuellt en lackering, men har inte bestämt mig än. I så fall lämnas den in på slipningen å allt "Kostar men får ett bättre resultat"
Lämna in sittdynan för att klä om den i skinn.
Resten av inredningen tänkte jag försöka ge mig in på.
//Trean Joaz