4853
Sök

Lastgaller lätt lastbil regler 2014

5 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
Är det någon här som har koll på vad som gäller angående lastgaller nu?

Man måste inte ha det vid kontrollbesiktning.. Men vad händer om man blir stoppad och inte har galler?

Fick höra någon historia idag om att man blir skyldig massa restskatt med dom "nya" reglerna enligt honom. Är de verkligen så?

105 Inlägg
12 maj 2014
Jag har hört om man har baksätet i, och råkar smälla bilen så är det inte säkert att försäkringen gäller. Dock bara hört det, inte säkert det stämmer

----------_---------------------------------------------------------

5 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
Jo de har jag också hört men i mitt fall har jag sätet fällt hela tiden och vill bara slippa ha ett skramlande galler i bilen.

369 Inlägg
12 maj 2014
Fofs skrev:
Jo de har jag också hört men i mitt fall har jag sätet fällt hela tiden och vill bara slippa ha ett skramlande galler i bilen.

din bil skramlar överallt wink

Pray For Japan

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
12 maj 2014
du har alltid 1månad på dig att registera ändringar. så påstår man att man alltid har haft ett baksäte dom 2åren man ägt bilen är man rökt men byggde man om igår och jagar reggningstid borde försäkringen inte vara ett problem.

skramlar gör det bara om man inte skruvar fast sakerna på rätt sätt smile

Kör fort så hinner inget hända...

5 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
Tune skrev:
Fofs skrev:

Tror det skramlar mer i din bil ja wink

369 Inlägg
13 maj 2014
Fofs skrev:
Tune skrev:
Fofs skrev:

Tror det skramlar mer i din bil ja wink

haha ajo tongue

Pray For Japan

5 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
Growe skrev:
du har alltid 1månad på dig att registera ändringar. så påstår man att man alltid har haft ett baksäte dom 2åren man ägt bilen är man rökt men byggde man om igår och jagar reggningstid borde försäkringen inte vara ett problem.

skramlar gör det bara om man inte skruvar fast sakerna på rätt sätt smile

jo jo så är det ju. Den här har ju varit lastbilsreggad ett bra tag och jag fick galler med men aldrig haft det i.

Anledningen att jag inte vill ha gallret egentligen är att de är väldigt enkelt utan galler och bara vika upp ett säte om det skulle behövas

Sök