3480
Sök

Volvo v70-97a b5252s orkeslös

14 maj 2014
Trådstartare
#1
Har en v70 -97a som börja krångla igår igen.

Börja med att jag åkte på motorvägen och tyckte bilen var lite slö, men när jag svängde av motorvägen så var det hemskt och komma upp i 70, varvar max 4000 och ju mer man gasar så bromsar det bara och går tungt, någon som vet vad det är?

Bilen är en volvo v70- 97a automat som gått 288**mil

Love the life you live, live the life you love

22 Inlägg
14 maj 2014
#2
det är en Volvo, där har du problemet! wink

3 860 Inlägg
14 maj 2014
#3
Testa läsa ur felkoder... Kan ligga något där. Skiftar den vxl som den ska?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

15 maj 2014
Trådstartare
#4
Ja Svensk kvalite är nog bland det sämsta som finns! Nästa blir tysk fin kvalite!

Felet var att den läckte olja i påfylningslocket vilket resultera i att den fyllde 3 av 5 tändstiftshål med olja och då missa en heldel i tänning vilket inte märktes på låga varv smile

Love the life you live, live the life you love

3 860 Inlägg
15 maj 2014
#5
Christofferekstrand skrev:
Ja Svensk kvalite är nog bland det sämsta som finns! Nästa blir tysk fin kvalite!

Felet var att den läckte olja i påfylningslocket vilket resultera i att den fyllde 3 av 5 tändstiftshål med olja och då missa en heldel i tänning vilket inte märktes på låga varv smile

Men, hur kunde det läcka olja där då? Inte locket tätt eller trycker den ur olja där?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

15 maj 2014
Trådstartare
#6
spokenratt skrev:
Christofferekstrand skrev:
Ja Svensk kvalite är nog bland det sämsta som finns! Nästa blir tysk fin kvalite!

Felet var att den läckte olja i påfylningslocket vilket resultera i att den fyllde 3 av 5 tändstiftshål med olja och då missa en heldel i tänning vilket inte märktes på låga varv smile

Men, hur kunde det läcka olja där då? Inte locket tätt eller trycker den ur olja där?

Vet inte man köpte ny packning till locket idag så får se om det blir igen smile

Love the life you live, live the life you love

3 860 Inlägg
15 maj 2014
#7
Christofferekstrand skrev:
spokenratt skrev:
Christofferekstrand skrev:
Ja Svensk kvalite är nog bland det sämsta som finns! Nästa blir tysk fin kvalite!

Felet var att den läckte olja i påfylningslocket vilket resultera i att den fyllde 3 av 5 tändstiftshål med olja och då missa en heldel i tänning vilket inte märktes på låga varv smile

Men, hur kunde det läcka olja där då? Inte locket tätt eller trycker den ur olja där?

Vet inte man köpte ny packning till locket idag så får se om det blir igen smile

Ok, se om det hjälper då. Kan ju vara annat som strular ifall det blir ett sånt tryck så det trycker ut olja där. Har du koll på vilket skick vevhusventen är?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

15 maj 2014
Trådstartare
#8
spokenratt skrev:
Christofferekstrand skrev:
spokenratt skrev:

Men, hur kunde det läcka olja där då? Inte locket tätt eller trycker den ur olja där?

Vet inte man köpte ny packning till locket idag så får se om det blir igen smile

Ok, se om det hjälper då. Kan ju vara annat som strular ifall det blir ett sånt tryck så det trycker ut olja där. Har du koll på vilket skick vevhusventen är?

Självklart kan det vara andra saker med men tätningen i locket var stenhård så hoppas på att det är den!
Vevhusventialtionen ska vara i hyffsat bra skick då jag rengjorde allt sånt när jag böt topplockspackning i somras

Love the life you live, live the life you love

16 maj 2014
Trådstartare
#9
Det visade sig varken vara oljelocket, vevhusventilationen eller tändstilft,kablar,rotor,fördelare så på problemet kvar står fortfarande! fast är lite bättre nu går den iaf i 110km/h men inte mer och är fortfarande slö, viner lite mellan 2000-4000 varv ökar stegvis med hur mycke man varvar så om någon vet vad det kan vara skulle jag bli glad
tänkte på det kan inte vara katalysatorn som tackat för sig?

Love the life you live, live the life you love


Sök